ابتلای روزانه کرونا در جهان به بیش از ۳ میلیون نفر رسید

به گزارش سیناپرس، براساس محاسبات انجام شده، تعداد موارد جدید کرونا ویروس در سراسر جهان در هفته گذشته ۳ میلیون نفر افزایش یافته است که حدود ۲۰۰ هزار مورد کمتر از دوره هفت روزه قبلی است.

این موضوع در حالی است که موارد کووید-۱۹ پس از ده هفته کاهش برای دومین هفته متوالی در حال افزایش است. این عفونت در دوره گزارش شده جان حدود ۹۶۰۰ نفر را در سراسر جهان گرفت البته باید توجه داشت برای چهارمین هفته متوالی، تلفات هفتگی زیر ۱۰ هزار باقی مانده است.

بر اساس این آمارها، موارد شیوع جدید هنوز در کشورهای اروپایی ثبت می شود و در این میان آلمان همچنان بیشترین آسیب را در سراسر جهان دارد و روزانه حدود ۱۴۰ هزار مورد جدید در این کشور ثبت می شود.

در این شرایط، فرانسه در رتبه دوم قرار داشته و روزانه حدود ۶۰ هزار مورد جدید کرونا را گزارش می دهد. گفته می شود ارقام ایتالیا نسبت به دوره هفت روزه قبلی رشد یک چهارمی داشته و به حدود ۵۰ هزار مورد در روز رسیده است. همزمان با این شرایط،  بروز مورد در اتریش، بلژیک، هلند و برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز رو به افزایش است.

به گزارش سیناپرس،در شرایطی که اروپا با افزایش آمار کرونا مواجه شده، شاهد کاهش جدی در بروز موارد در آسیا و آمریکای جنوبی هستیم. به عنوان مثال، کره جنوبی روزانه حدود ۲۰ هزار مورد جدید را ثبت می کند که پایین ترین رقم ثبت شده برای این کشور از ماه جولای است. این روند نزولی در فیلیپین و اندونزی نیز مشاهده می شود و البته در قاره آسیا کشورهای ژاپن و سنگاپور یک استثنا هستند و علیرغم ثبات موارد ثبت شده در اواخر تابستان، طی هفته های گذشته ارقام رو به رشدی را گزارش کردند.

در آمریکا جنوبی اما، آمار ارائه شده در برزیل به سطح مشاهده شده در اواخر سال گذشته کاهش یافته و در این کشور پر جمعیت، هر روز کمتر از ۷ هزار مورد جدید ثبت شده و در پرو و آرژانتین عملا هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است. در خاتمه گفتنی است در روسیه، بروز موارد طی این هفته در مقایسه با دوره هفت روزه قبلی، یک سوم کاهش یافته است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا