جایزه ملی تعالی محرکی برای رشد و ثروت آفرینی سازمان‌هاست

دکتر نوید نصر دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با اشاره به برگزاری این رویداد در روز یکم آبان ماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت تهران، اظهار داشت: تعالی در حوزه‌های مختلف سازمانی از جمله نگهداری و تعمیرات یک مسیر و راه است، یک نقطه نیست که با رسیدن به آن کار تمام شود، بر همین اساس واحد‌های نگهداری و تعمیرات همراه با سازمان خود باید در مسیر تعالی گام برداشته و مدام خود را با بهترین‌ها مقایسه و حرکت رو به جلو داشته باشند.

این عضو هئیت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات (نت) ایران با بیان این موضوع که در بسیاری از مباحث مدیریتی، سازمان به بدن انسان تشبیه می‌گردد، گفت: همانطوری که پیش نیاز انجام هر درمان و بهبود در بدن، انجام آزمایش‌های کاملی جهت سنجش و غربالگری وضعیت سلامت جسمی انسان می‌باشد، واحد‌های سازمانی نیز باید با ابزار دقیق مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و از نتیجه این آزمایش‌ها، زمینه‌های قابل بهبود شناسایی و گام‌های اجرایی در راستای رسیدن به تعالی تعریف گردد.

وی گفت: در همین خصوص نقش حوزه نگهداری و تعمیرات خود به صورت عمیق‌تر مورد واکاوی و بررسی قرار می‌گیرد و باید بدانیم که مسیر رشد و تعالی یک سازمان و واحد، ساده و کم هزینه نیست.

نصر ادامه داد: تعالی نگهداری، فرآیند پیوسته‌ای است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آغاز می‌شود و با ارزیابی‌های مداوم و استفاده از اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارسایی‌ها مشخص می‌شود و نقطه شروع تغییرات و بهبودی، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن است.

وی بیان کرد: امروزه اکثر کشور‌های دنیا با تکیه بر مدل‌های تعالی، جوایزی را در سطح ملی و منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که محرک سازمان‌ها و کسب و کار‌ها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است. در کشور ما نیز این جوایز مورد استقبال قرار گرفته است و به صورت اختصاصی موضوع نگهداری و تعمیرات همانند دیگر حوزه‌های کسب و کار سازمانی دارای جایزه است.

عضو هئیت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، افزود: امروزه با توجه به وجود تحریم‌های خصمانه، ضرورت پرداختن صحیح و اصولی به مقوله نگهداری و تعمیرات مستلزم شناسایی وضع موجود سیستم نت (نگهداری و تعمیرات) سازمان در مقایسه با سازمان‌های متعالی و مشابه می‌باشد تا در نهایت بتوان با ترسیم وضع مطلوب به یک برنامه منسجم جهت طی نمودن سیر تعالی و نیل به توسعه پایدار سازمان گردد.

دبیر پنجمین جایزه ملی تعالی و نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با اشاره به این مهم که رویداد فوق مورد اعتبار دهی رسمی و تأیید سازمان ملی بهره‌وری قرار دارد، اضافه کرد: این رویداد با حضور صنایع و سازمان‌های متعالی در سطح کشور برگزار می‌شود که ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب و دستاورد‌های سازمان‌های متعالی در عرصه نگهداری و تعمیرات، با دعوت از سخنرانان کلیدی تلاش گردیده تا سطح علمی و کاربردی حوزه نگهداری در کشور ارتقاء یافته و محملی جهت هم اندیشی صاحبین ایده و کسب و کار در این حوزه تخصصی فراهم گردد.

دکترنصر گفت: همچنین در حاشیه این رویداد شرکت‌های دارای کسب و کار مرتبط با حوزه نگهداری و تعمیرات به همراه شرکت‌های دانش بنیان در قالب یک نمایشگاه تخصصی ۱ روزه، آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود ارائه و به نمایش می‌گذارند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا