آبله میمونی به شرق آسیا رسید

به گزارش سیناپرس، مقامات بهداشتی هندوستان امروز ششمین مورد ابتلا به ویروس آبله میمونی را گزارش کرده اند که به این ترتیب تعداد کل موارد ثبت شده بیماری فوق در این کشور به ۱۱ مورد می رسد.

بر اساس این گزارش ها، نتیجه آزمایش یک زن ۲۲ ساله آفریقایی الاصل که در بیمارستان لوک نایاک بستری شده بود، برای عفونت ویروس آبله میمونی بسیار شدید، مثبت شد. .

پزشکان بیمارستان در گفتگو با رسانه ها در مورد وضعیت این بیمار گفتند که شرایط او در حال حاضر پایدار است و به خوبی به درمان ها پاسخ می دهد. شش مورد ویروس آبله میمون در دهلی شامل سه مرد و سه زن هستند.

به گزارش سیناپرس، آبله میمونی یک بیماری زئونوز ویروسی (ویروسی است که از حیوانات به انسان منتقل می شود) با علائمی مشابه بیماران مبتلا به آبله است.

هندوستان اولین مورد آبله میمونی خود را در ۲۴ جولای سال جاری ثبت کرده بود که یک روز پس از آن بود که سازمان جهانی بهداشت – سازمان جهانی بهداشت این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین ‌المللی اعلام کرده و از مردم خواست هوشیار باشند.
به این ترتیب باید توجه داشت که سرانجام ویروس آبله میمونی به آسیا ها وارد شده و در حال گسترش است که این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسئولان بهداشتی کشورهای مختلف است.

مترجم: رضوان خندان
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا