آیا بچه دار شدن ما را محافظه کارتر می کند؟

به گزارش سیناپرس، محققان بر اساس نتایج تحقیقات جدید خود معتقدند که شواهد تجربی و بین فرهنگی نشان می دهند که انگیزه های والدینی و وظایف مراقبتی مربوط به آن ها، محافظه کاری اجتماعی را در پدر و مادرها افزایش می دهد.

پدر و مادر شدن یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی است، اما تحقیقات کمی تاثیر بالقوه آن را بر نگرش های اجتماعی افراد بررسی کرده اند. 

به گفته محققان دانشگاه ملبورن و دانشگاه نیوساوث ویلز استرالیا و همچنین دانشگاه پنسلوانیای آمریکا، از آنجایی که ارزش‌های محافظه‌کارانه اجتماعی ظاهراً ایمنی، ثبات و ارزش‌های خانوادگی را در اولویت قرار می‌دهند، ما پیش‌بینی کردیم که والد بودن و سرمایه‌گذاری بیشتر در وظایف مراقبتی، سیاست‌های محافظه‌کارانه اجتماعی را برای افراد جذاب‌تر می کند. 

آن ها می گویند: ما در بررسی های خود شواهدی را پیدا کرده ایم که نشان می دهند القای انگیزه‌های مراقبت از فرزندان منجر به افزایش نگرش‌های محافظه‌کارانه اجتماعی در والدین می‌شود و این موضوع، در سرتاسر جهان و میان فرهنگ های مختلف، نمودی واضح دارد.

این محققان معتقدند: با توجه به تغییرات سریع نرخ زاد و ولد جهانی، یافته های آن ها می تواند پیامدهای عمیقی برای چشم اندازهای سیاسی آینده داشته باشد.

در این پژوهش از طریق مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها، محققان نشان داده اند که انگیزه‌های والدینی مبنی بر مراقبت از فرزندان و احساسات نسبت به وضعیت های مختلف کودک، اساساً بر محافظه‌کاری اجتماعی تأثیری خاص دارد. به گزارش سیناپرس، بر این اساس، نگرش والدین نسبت به موضوعاتی مانند سقط جنین، رفاه عمومی و امنیت با افزایش تعداد کودکان، محافظه کارانه تر می شود. 

به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب که بر تغییرات ویژه روان شناختی ناشی از ورود فرزندان به خانواده تاکید دارند، در نشریه بین المللی Proceedings of the Royal Society B منتشر شده اند.

ترجمه: رهاامیدوار
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا