انتشار دستورالعمل درمانی سازمان بهداشت جهانی در مورد ابولا

به گزارش سیناپرس، بیماری ویروس ابولا  یا تب خونریزی دهنده ابولا ، یک بیماری ویروسی نادر، اما شدید و اغلب کشنده است. عفونت با ویروس ابولا می تواند باعث تب، اسهال، استفراغ و خونریزی داخلی یا خارجی شود.

با این حال، تشخیص زود هنگام و درمان به موقع می‌ تواند بقای بیماران را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی برای درمان ابولا مبتنی بر بررسی سیستماتیک و متاآنالیز کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده برای درمان این بیماری است.

این سازمان خاطرنشان کرد:  آزمایش ‌های بالینی در طول شیوع ابولا انجام شده که بزرگترین کارآزمایی آن در جمهوری دموکراتیک کنگو صورت گرفت.

درمان آنتی بادی مونوکلونال برای ابولا

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ، دو درمان آنتی بادی مونوکلونال توصیه شده را می توان برای همه بیمارانی که تست ویروس ابولای آن ها مثبت می شود، از جمله افراد مسن، زنان باردار و شیرده، کودکان و نوزادان استفاده کرد. این دستورالعمل ها می گوید: داروهای فوق باید در اسرع وقت پس از تایید آزمایشگاهی تشخیص به بیماران داده شود.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که درمان ‌های آنتی ‌بادی مونوکلونال مکمل راهنمای مراقبت‌ های بالینی فعلی است که مراقبت‌ های حمایتی بهینه را برای بیماران ابولا تشریح می ‌کند.

دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از ZMapp و رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به ویروس ابولا هشدار می دهد. 

دکتر ریچارد کوجان، رئیس اتحاد برای اقدام پزشکی بین المللی (ALIMA)، این راهنمای درمانی را ابزاری حیاتی برای مبارزه با ابولا نامید. به باور وی، از این پس، افرادی که به ویروس ابولا مبتلا شده اند، اگر در اسرع وقت به دنبال مراقبت باشند، شانس بیشتری برای بهبودی خواهند داشت. 

دکتر کوجان، که رئیس مشترک گروه توسعه راهنمای متخصصان منتخب سازمان بهداشت جهانی است، در این رابطه اظهار داشت: برای اطمینان از دریافت بهترین مراقبت ممکن، باید به دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی عمل کرد.

به گزارش سیناپرس، دکتر رابرت فاولر، استاد دانشگاه تورنتو، کانادا و رئیس مشترک گروه توسعه و راهنمایی پزشکی، در این رابطه اظهار داشت: ارائه بهترین مراقبت های پزشکی حمایتی به بیماران، همراه با درمان آنتی بادی مونوکلونال MAb114 یا REGN-EB3 منجر به بهبودی اکثریت قریب به اتفاق بیماران می شود. 

در خاتمه گفتنی است سازمان جهانی بهداشت از کشورها، تولید کنندگان دارو و شرکای خود برای بهبود دسترسی به این دارو های نجات دهنده، به ویژه در مکان هایی که به این درمان ها بیشتر نیاز است، درخواست حمایت و کمک کرد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا