نام آبله میمونی تغییر می کند

به گزارش سیناپرس، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که در حال تشکیل یک شورای آزاد برای تغییر نام آبله میمونی است.  طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، نسخه ای از ویروس که قبلاً به عنوان ویروس حوضه کنگو نامیده می شد، Clade one ، کلاد غرب آفریقا و از سوی دیگر، کلاد دو یا دوم نامیده می شود.

تصمیم برای تغییر نام این بیماری در بحبوحه نگرانی در مورد مفاهیم تحقیرآمیز و نژادپرستانه نام اصلی آن اتخاذ شده است. آژانس همچنین امیدوار است که این امر مانع از انگ زدن به مردم کشورهای آفریقایی شود.

این سازمان در اوایل این هفته با گروهی از دانشمندان ملاقات کرد تا در مورد بهترین شیوه‌ها برای نام‌ گذاری بیماری ‌ها بحث کنند تا بتوانند از ایجاد توهین به هر گروه فرهنگی، اجتماعی، ملی، منطقه ‌ای، حرفه‌ ای یا قومی جلوگیری کنند.

به گفته این آژانس، هر کسی که مایل به پیشنهاد نام های جدید باشد می تواند این کار را از طریق مشاوره آزاد انجام دهد. این انجمن برای عموم آزاد است و همه مجاز به ارسال ایده از طریق این پورتال آنلاین هستند.

به گزارش سیناپرس، آبله میمونی نام خود را در سال ۱۹۵۸ زمانی که میمون ‌های آزمایشگاهی در دانمارک به بیماری آبله ‌مانندی مبتلا شدند، انتخاب شد.از ماه می، کارشناسان بهداشت بیش از ۳۱ هزار مورد آبله میمونی را در خارج از آفریقا شناسایی کرده اند. این آژانس در ماه جولای آبله میموین را یک وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرد.

گفتنی است حدود ۹۸ درصد موارد گزارش شده در خارج از آفریقا مربوط به مردان همجنسگرا بود. مقامات از آن زمان جمعیت در معرض خطر را تشویق کردند تا در بحبوحه شیوع این بیماری واکسینه شوند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: medicaldaily
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا