ابداع روش درمانی موفق برای زخم های مزمن و ماندگار

به گزارش سیناپرس، زخم های مزمن می توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند که دیابت یکی از عوامل اصلی آن است. سایر علل شایع این عارضه عبارتند از سوختگی، عفونت، بیماری های عروقی و سرطان پوست. به طور معمول زخم های مزمن توجه خاصی را می طلبد و محققان مدت هاست به دنبال مواد زیستی بهتر و کارآمدتری برای کنترل این مشکل هستند.

تنها در ایالات متحده، زخم های مزمن پوستی حدود ۴ و نیم میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و هزینه های سنگینی را بر سیستم پزشکی تحمیل می کند.  به گفته سازمان بهداشت جهانی، مسائل مربوط به ترمیم زخم در همه جای جهان مشکلی جدی، پرهزینه و گسترده است و این موضوع آن را به یک نگرانی بهداشتی در سراسر جهان تبدیل می کند.

به باور محققان، استفاده از مواد زیستی ساخته شده از منابع طبیعی یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت زخم های مزمن است. علیرغم مزایای درمانی احتمالی، خواص مکانیکی ضعیف و هزینه گران قیمت این بیومواد هنوز از استفاده گسترده آنها جلوگیری می کند.

به تازگی تیمی از محققان دانشگاه واندربیلت در تنسی در حال ساخت یک باند فوم زیست تخریب پذیر مصنوعی هستند که بهبود ضایعات مزمن پوست را تسریع کرده و در عین حال التهاب را کاهش و رگ زایی را تقویت می کند.

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعه، محققان داربست های PTK-UR قابل تجزیه ROS را در مدل زخم خوک آزمایش کردند. هدف این مطالعه درک بهتر این بود که این مواد چگونه بر تحلیل داربست فوم پلی یورتان مبتنی بر پلی تیوکتال  و بازسازی بافت در طول بهبود زخم تأثیر می گذارد.

این ماده جدید و همچنین دارویی به اسم Integra BWM، یک محلول بالینی ترمیم زخم است که در هنگام آزمایش روی خوک‌ هایی که زخم‌های مزمن پوستی دارند، به عنوان استاندارد طلایی  مراقبت در نظر گرفته می‌شود.به گزارش سیناپرس، لازم به ذکر است که این ماده مصنوعی را می توان با هزینه مناسب تولید کرده و استفاده از آن می تواند ترمیم بافت را در افراد مبتلا به ضایعات پوستی که در مقابل بهبودی مقاومت کرده اند، سرعت بخشد.

این فناوری درمانی همچنین بار فزاینده مدیریت زخم مزمن را بر روی سیستم سلامت کاهش می دهد و شاید حتی منجر به کوتاه شدن مدت اقامت بیماران در بیمارستان شود.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: gilmorehealth
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا