انواع حمل و نقل هوایی کدامند؟

در بین روش‌های مختلف حمل و نقل بین‌المللی، فریت بار هوایی یا همان حمل هوایی از همه سریع‌تر است و به همین دلیل امروزه یکی از محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین روش‌های ارسال در سرتاسر جهان تلقی می‌شود. متاسفانه کشور ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی که برخی ایرلاین‌هایش را درگیر کرده، در حمل هوایی با مشکلاتی روبروست؛ با این وجود شرکت‌های بازرگانی و حمل و نقل معتبر کشور تدابیری اندیشیده‌اند و تلاش کرده‌اند نیازهای جامعه‌ را تا حد مناسبی برطرف کنند.

تفاوت فریت و کارگو

در علم بازرگانی و صنعت حمل ونقل خارجی، به روش ارسال هوایی یا دریایی به صورت عمده کارگو می‌گویند. همچنین به مجموعه کارها و اقداماتی که برای حمل بارهای هوایی انجام می‌شود، کارگوی هوایی می‌گویند. این اقدامات می‌تواند برای بارهای ورودی به کشور و بارهای خروجی از کشور صورت گیرد. در ایران این اقدامات به وسیله کارگو فرودگاه امام خمینی و یا پایانه هوشمند صادرات انجام می‌شود.

انواع فریت بار از نظر مسیر و خدمات

حمل هوایی یا فریت بار مسافری بر اساس نوع خدمات به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • نوع اول حمل هوایی شامل دریافت و جمع‌آوری کالا از محل فرستنده و تحویل آن به محل گیرنده می‌شود.
  • نوع دوم شامل دریافت و جمع آوری کالا از فرودگاه مبداء و تحویل آن در فرودگاه مقصد است. یعنی لازم نیست کالا به درب محل گیرنده کالا تحویل شود.
  • نوع سوم شامل دریافت و جمع آوری کالا از محل فرستنده تا فرودگاه موردنظر است.

حمل اکسپرس؛ سریع‌ترین روش ارسال

یکی از انواع ارسال هوایی کالاها روش اکسپرس است. اکثر افراد به دنبال سریع‌ترین و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای ارسال کالاهای خود هستند. به همین دلیل حمل سریع یا اکسپرس هوایی به یکی از سریع‌ترین و جدیدترین روش‌های حمل هوایی کالاها تبدیل شده است. کالاهایی که از نظر تعداد، حجم و ارزش توسط ارزیاب گمرک تجاری تلقی نشوند، بدون نیاز به ثبت سفارش حمل و ترخیص می‌شوند. از مزیت‌های این نوع حمل می‌توان به:

  • سرعت بالای تحویل در بازه زمانی ۷ الی۱۰روز کاری
  • اعتبارسنجی کالاها از نظر کمی و کیفی
  • استعلام اصالت و شماره‌حساب شرکت تأمین‌کننده
  • ارسال اسناد و مدارک در سایزها و وزن‌های گوناگون
  • رهگیری کالا در هر زمان
  • و عدم نیاز به ثبت ‌سفارش اشاره کرد.

حمل هوایی کالاهای خطرناک

کالاهای الکترونیکی یکی از پرسودترین محصولات برای واردات هستند، اما به دلیل داشتن باتری و خطرناک بودن حمل، واردات و ترخیصشان به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. کالاهای باتری‌دار بیشترین سهم حمل و نقل را در کالاهای خطرناک(DG or Dangerous Goods) دارند. واردات و خرید کالاهای دیجیتال خطرناک، فرایندی پیچیده است که باعث می‌شود

شرکت‌های زیادی خود را درگیر این محصولات نکنند و به واردات کالاهای ساده‌تر بپردازند. کالاهایی مثل، باتری، پاوربانک، ساعت‌های هوشمند، اسپیکرها و هدفون‌های بلوتوثی و محصولاتی از این‌ دست در حال حاضر جز پرفروش‌های بازار هستند که به دلیل داشتن باتری جزو کالاهای خطرناک محسوب می‌شوند. خرید به قیمت و به‌موقع جدیدترین محصولات و همچنین فریت سریع آن ها به ایران می‌تواند امتیاز بزرگی برای تاجران و تولیدکنندگان باشد.

هزینه حمل کالاهای فاسد شدنی

حمل و نقل هوایی برای کالاهایی که تاریخ انقضا دارند و فاسدشدنی هستند گزینه‌ی مناسبی است. بیشتر کالاهایی که از کشور ما به دیگر کشورها صادر می‌شوند جزو مواد غذایی و از دسته‌ی کالاهای فاسدشدنی هستند و به همین دلیل، انتقال این کالاها باید از طریق هواپیما انجام شود تا از خطرات ناشی از فاسد شدن اینگونه اقلام خاص، جلوگیری شود. کالاهای فاسدشدنی در فریت به روش هوایی، در شرایط دمایی خاصی حمل می‌شوند. این گونه اقلام، به دلیل حساسیت نوع کالا و بسته‌بندی خاص، قیمت حمل بالاتری نسبت به کالاهای نرمال دارند.

شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ ایرانیان به آدرس اینترنتی www.hamrahdezh.com با گسترش تخصصی حمل هوایی کالا و ایجاد یک پل ارتباطی به اقصی نقاط جهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به تجار گرامیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا