اهدافتان را با افراد مهم زندگی خود به اشتراک بگذارید

به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد می گویند که به هیچ عنوان در مورد آرزوها و اهداف خود با دیگران صحبت نکنید. اگرچه این توصیه در برخی موارد، درست است اما شواهد روان شناسی نشان می دهد افرادی که هدف خود را با کسی که به آنها احترام می گذارند به اشتراک می گذارند، تعهد و عملکرد بالاتری برای رسیدن به هدفشان دارند. از نظر روانی دلیل این موضوع، افزایش انگیزه و اجتناب از نا امید کردن شخصی است که برای شما ارزشمند بوده و با وی در مورد یک هدف صحبت کرده اید.

دلیلش این است که نمی‌خواهیم آن شخص را ناامید کنیم یا احساس کنیم او را ناامید کرده‌ایم. پروفسور هوارد کلاین، نویسنده اول این مطالعه در رابطه با موضوع  فوق، گفت: برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، در بیشتر موارد از به اشتراک گذاشتن هدف خود با کسی که نظرش برای شما مهم است، سود بیشتری می برید تا زمانی که را در ذهنتان مخفی کرده اید.

طی این پژوهش، تیمی از محققان مجموعه‌ای از مطالعات گذشته را بررسی کردند که تأثیر آشکار کردن اهداف برای دیگران را بر انگیزه آزمایش می کرد.

این یافته ها نشان دادند که واقعاً مهم است که ما اهداف خود را با چه کسی به اشتراک می گذاریم. در حقیقت هرچه افراد بیشتر به نظر شخصی که هدف خود را با او در میان گذاشته اند اهمیت دهند، انگیزه بیشتری برای فرد به وجود می آید.

پروفسور کلاین در این رابطه توضیح داد: باید توجه داشت اگر به نظر کسی که هدفتان را با وی به اشتراک گذاشته اید اهمیتی نمی‌ دهید، این موضوع بر تمایل شما برای تداوم تلاش جهت رسیدن به هدف تأثیری نمی ‌گذارد.به گزارش سیناپرس، به طور طبیعی همه افراد می خواهند در مسیر خواسته هایشان حرکت کنند و در حالت عادی تمایلی به دست کشیدن از هدف خود ندارند، در این شرایط انگیزه افراد پس از اعلام هدفشان به فردی که برای آن ها اهمیت دارد، بیشتر می شود.

به گزارش سیناپرس، پروفسور کلاین در ادامه توضیحاتش گفت: البته ممکن است در این شرایط شما فشار زیادی به خود وارد کنید. البته در برخی موارد نیز ممکن است این استراتژی نتیجه معکوس داده و این احتمال وجود دارد که فرد در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران به قدری مضطرب شود که در عملکرد وی اختلال ایجاد شده و نتواند به درستی تمرکز کند.

شرح کامل این پژوهش در مجله تخصصی Journal of Applied Psychology منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا