شیوع بیماری باکتریایی مرموز در آمریکا

به گزارش سیناپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه علت شیوع این بیماری ناشناخته همچنان یک راز باقی مانده است، اما تقریباً همه بیماران یا در فلوریدا زندگی می کنند یا حدود یک ماه قبل از اینکه بیمار شوند به این ایالت سفر کرده بودند.

بر اساس گزارش های رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا،  اولین موارد در ژانویه و آخرین موارد در ژوئن گزارش شده است. متاسفانه یکی از مبتلایان به این بیماری جدید و ناشناخته در ایلینوی جان باخت و ۲۲ نفر در بیمارستان بستری شدند. در این میان پنج زن در طول دوران بارداری خود بیمار شدند و یک زن دچار سقط جنین شد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، آمار واقعی شیوع احتمالاً بالاتر از موارد رسمی است زیرا معمولاً سه تا چهار هفته طول می کشد تا مشخص شود آیا یک فرد به این بیماری مبتلا شده یا خیر و به همین دلیل  ممکن است موارد جدیدتر هنوز در راه باشند.

شیوع لیستریا اغلب به مشتقات و محصولات لبنی مرتبط است، اما محققان شیوع اخیر را در پنیرهای نرم، کرفس، جوانه ها، طالبی و بستنی ردیابی کرده اند.

به گزارش سیناپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت، افرادی که علائم عفونت لیستریا را دارند باید با مراکز مراقبت های بهداشتی تماس بگیرند. این بیماری را می‌توان با آنتی‌ بیوتیک ‌ها درمان کرد، اما زنان باردار و نوزادان، و افراد ۶۵ سال به بالا و بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف، همگی در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید هستند.

متاسفانه وقتی این باکتری به خارج از روده گسترش می یابد، وضعیتی که به عنوان لیستریوز مهاجم شناخته می شود رخ داده و این شرایط می تواند باعث بروز بیماری شدید شود. علائم بیماری شدید معمولاً در عرض دو هفته پس از خوردن غذای آلوده شروع می شود، اما می تواند در همان روز یا حتی ۷۰ روز بعد ظاهر شود.

به گزارش سیناپرس، افرادی که باردار نیستند ممکن است سردرد، سفتی گردن، گیجی، از دست دادن تعادل، تب، دردهای عضلانی و تشنج داشته باشند. زنان باردار معمولا فقط تب، خستگی و دردهای عضلانی را تجربه می کنند، اگرچه عفونت می تواند منجر به سقط جنین، مرده زایی، زایمان زودرس یا عفونت تهدید کننده زندگی نوزاد شود.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا