پیش بینی شیوع آبله میمونی در روسیه

به گزارش سیناپرس، ولادیسلاو ژمچوگوف، متخصص ایمنی ‌شناسی، روز شنبه اعلام کرد که ممکن است در پاییز، زمانی که فصل جدید همه ‌گیری آغاز می ‌شود، موارد آبله میمون در روسیه ثبت شود. وی در این رابطه تاکید کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز، مردم از تعطیلات  و سفرهای خود برمی گردند، کودکان به مدرسه می روند و معمولاً در این زمان همه عفونت ها رخ می دهد. اگر انتظار رسیدن آبله میمونی به روسیه را داریم این بیماری قطعا در پاییز خود را نشان می دهد.

وی در این رابطه خاطر نشان کرد: این عفونت خطرناک نیست و نیازی به اعمال محدودیت در کشور ندارد، البته باید اعتراف کرد که شناسایی به موقع موارد ابتلا و تشخیص آن از سایر بیماری های دارای التهابات پوستی مانند سرخک، آبله مرغان و مخملک ضروری است.

به باور این کارشناس بیماری های همه گیر، ما شاهد شیوع آبله میمونی در ابعاد وسیع مانند کرونا نخواهیم بود، اما ویروس قطعاً به کشورهای مختلف خواهد آمد. این کارشناس معتقد است ویروس فوق احتمالا تاکنون به روسیه وارد شده است.

ژمچوگوف در ادامه توضیحات خود تأکید کرد: آبله میمون تا زمانی که ویروس توانایی انتقال در هوا را پیدا نکرده باشد، خطری ندارد.
به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی نیز در گزارش رسمی خود اعلام کرد که آبله میمونی یک بیماری ویروسی نادر است که عمدتاً بومی مناطقی در مرکز و غرب آفریقا است و اغلب در مجاورت جنگل های بارانی استوایی دیده می شود.

بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، این ویروس از حیوانات مانند جوندگان  به انسان منتقل می شود، در حالی که انتقال آن از انسان به انسان نادر بوده است.

سازمان جهانی بهداشت ادعا می کند که نسبت مرگ و میر موارد آبله میمون از 1 درصد تا10 درصد  متغیر بوده و در میان کودکان خردسال بیشتر است. همچنین اگرچه هیچ درمان خاصی برای آبله میمون یا واکسن علیه آن در دسترس نیست، اما واکسیناسیون علیه آبله و پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر بوده است.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا