اگر قصد دوچرخه سواری یا استفاده از موتورهای چهارچرخ دارید،بخوانید

به گزارش سیناپرس، موتورسیکلت، دوچرخه و موتور های چهار چرخ یا ATV بین بزرگسالان و کودکان به طور یکسان محبوب هستند و در فصل تابستان استفاده از این وسایل نقلیه به طور فزاینده ای افزایش پیدا می کند. 

 صدمات ناشی از تصادفات این وسایل نقلیه در خیابان ها، بزرگراه ها و مناطق بیرون از جاده ها  هر سال جان هزاران نفر را گرفته و بر اساس آمارهای رسمی، تنها حدود ۷۰۰ نفر در ایالات متحده در طول سال به این دلیل کشته می شوند.

بدیهی است آمار مجروحان و تصادفات جرحی این وسایل نقلیه به مراتب بیشتر است. به همین دلیل است که کارشناسان با نزدیک شدن تابستان نکاتی را برای سواری ایمن تر و استفاده بهینه از این وسایل نقلیه ارائه می دهند.

به گزارش سیناپرس، در وهله نخست باید در نظر داشت که این وسایل نقلیه اسباب بازی نیستند و باید طبق دستورالعمل و مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده شوند. بسیار مهم است که راکبین موتورسیکلت با گواهینامه تردد کرده و کلاه ایمنی استفاده کنند و برای استفاده از موتور های چهار چرخ نیز راکبین  کمتر از ۱۶ سال فقط مدل های مناسب سن خود را برانند. در هر شرایطی نیز باید از تجهیزات ایمنی استفاده شود.

متخصصان توصیه می کنند که اگر قصد سوار شدن به موتورهای چهارچرخ دارید، در دوره های آموزشی زیر نظر یک مربی واجد شرایط، استفاده از این وسیله را بیاموزید.

در اینجا چند نکته ایمنی کلیدی برای استفاده از این وسایل نقلیه ارائه می شود:
•    هرگز با ظرفیت بیش از تعداد صندلی ها سوار نشوید. اکثر ATV ها برای یک نفر طراحی شده اند.
•    در جاده های عمومی سوار این وسایل نقلیه نشوید و در حد امکان از جاده های آسفالته دوری کنید
•    همیشه از کلاه ایمنی و سایر وسایل حفاظتی از جمله محافظ چشم، چکمه، دستکش، شلوار بلند و پیراهن آستین بلند استفاده کنید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا