آنفلوآنزا قلب را تخریب می کند

به گزارش سیناپرس، مطالعات دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد که نقص‌ های الکتریکی و زخم‌ های قلبی که در برخی از بیماران مبتلا به آنفولانزا مشاهده می ‌شود، ناشی از عفونت مستقیم آنفلوانزا به سلول ‌های قلبی است.

این تیم تحقیقاتی در پژوهش های قبلی ذرات ویروسی آنفولانزا را در سلول‌ های قلبی موش ‌های آلوده مشاهده کرده بود، اما نمی ‌توانست با اطمینان بگوید که وجود آنها در قلب باعث آسیب قلبی می ‌شود. به گزارش سیناپرس،زمانی که محققان موش‌ها را با ویروس آنفولانزای تغییر یافته ژنتیکی که قادر به تکثیر در سلول‌ های قلب نبود، آلوده کردند، موش ‌ها علائم پیشین آنفولانزای التهابی را نشان دادند ولی بیماری بدون عوارض قلبی بود.

جاکوب یونت (Jacob Yount) پژوهشگر عفونت میکروبی و ایمنی در کالج پزشکی ایالت اوهایو و محقق ارشد این مطالعات گفت: ما نشان دادیم که حتی زمانی که شما یک عفونت بسیار شدید در ریه‌ ها دارید، اگر به ویروسی دچار شده اید که نمی ‌تواند در قلب تکثیر شود، به عوارض قلبی مبتلا نمی ‌شوید. 

او افزود: این یافته ثابت می ‌کند که منشع عفونت مستقیم قلب است که باعث این عوارض می ‌شود. اکنون باید بفهمیم که عفونت مستقیم چه می کند: آیا سلول های قلب را می کشد؟ و یا پیامدهای طولانی مدتی دارد؟ 

به گفته محققان، مدتی است که ثابت شده که بیماران مبتلا به آنفولانزا و بستری در بیمارستان ممکن است دچار مشکلات قلبی شوند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که حدود ۱۲ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده که به دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری شده بودند در طول هشت سال، دچار عوارض ناگهانی و جدی قلبی شدند.به گزارش سینا،گفتنی است که یونت سال‌ ها روی آنفولانزا مطالعه کرده و پیشتر در مطالعه ‌ای در سال ۲۰۱۹ دریافت که موش‌ های مبتلا به آنفولانزای فاقد ژن IFITM3 در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات قلبی قرار دارند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Science Advances منتشر شده است.

مترجم: لنا می ابادی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا