مسمومیت با منیزیم را جدی بگیرید

به گزارش سیناپرس به نقل از womansworld، با این که همواره تلاش می کنیم با مصرف انواع موادغذایی نیاز های تغذیه ای بدن خود را جبران کنیم، مصرف ویتامین ها و مکمل های معدنی نیز به پر کردن شکاف های تغذیه ای کمک می کند.

منیزیم یکی از آن مکمل هایی است که می تواند برای بدن مفید باشد اما مراقب باشید که همین مکمل مفید اگر بیش از اندازه مصرف شود می تواند مسمومیت را به همراه داشته باشد. 

این ماده مغذی در بسیاری از سیستم های بدن کاربرد دارد به طوری که عملکرد ماهیچه های بدن و فشار خون را تنظیم کرده و استخوان ها را محکم نگه می دارد. اما مصرف بیش از حد آن با اسهال، حالت تهوع و انقباضات شکمی می تواند ایجاد مسمومیت کند. 
با این که اغلب منیزیم را در غالب مکمل مصرف می کنیم اما مقادیری از این ماده هم در غذاهایی چون سبزیجات برگ سبز، حبوبات، آجیل و دانه های خوراکی و نیز غلات کامل یافت می شود به گزارش سیناپرس، غذاهای سرشار از منیزیم را می توانید بدون هیچ ممنوعیتی مصرف کنید اما جایی که ایجاد اشکال می کند، مصرف مکمل های منیزیم است.

داروهایی چون «لاکساتیو» و «آنتی اسیدها» حاوی مقادیری منیزیم هستند. همچنین افرادی که به دلیل نقص در عملکرد کلیه ها بوده و قادر به تحلیه منیزیم اضافی از بدن نیستند، ممکن است دچار مسمومیت با منیزیم شوند.
در صورت مشاهده علائمی چون کاهش فشار خون، حالت تهوع، استفراغ،

گرگرفتگی صورت، احتباس ادرار، انسداد روده، دشواری در تنفس، نامنظمی ضربان قلب و ایست قلبی حتما به پزشک مراجعه کنید. این علائم می تواند نشانه تجمع این مکمل در بدن باشد. 

مصرف روزانه منیزیم

مقدار توصیه شده برای مصرف منیزیم در زنان بالای 50 سال باید روزانه 320 میلی گرم باشد که ترکیبی از موادغذایی و نوشیدنی ها و مکمل های منیزیم باشد. به گزارش سیناپرس، هیچ فرد بالغی نباید روزانه بیشتر از این مقدار منیزیم مصرف کند در غیر این صورت منجر به مسمومیت می شود. 
از این رو توصیه می کنیم پیش از مصرف هرگونه مکملی، با پزشک مشورت کنید تا از نظر کمبود ویتامین ها و موادمعدنی و نیاز بدن به مصرف این مواد اطمینان حاصل کنید. این کار از بروز عوارض جانبی برای بدن جلوگیری می کند. در مصرف مکمل های موادمعدنی به ویژه به شکل کپسول دقت کنید تا بیشتر از سود رساندن به بدن، باعث آسیب نشود.

مترجم:ندا اظهری
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا