در بهار مراقب مصدومیت کودکان باشید

به گزارش سیناپرس، دکتر مارکوس نوکس (Marcus Knox)، فیزیوتراپیست در بخش جراحی ارتوپدی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون در این رابطه گفت: در بهار فعالیت افراد و به ویژه کودکان بیشتر شده و  خطر و احتمال آسیب و میزان و نحوه پیشگیری آن به نوع ورزش بستگی داشته و در ورزش های مختلف متفاوت است. برای نمونه می توان گفت بسکتبالیست های جوان که در بخش پرتاب توپ بیشتر فعالیت دارند، در خطر جراحت و آسیب های شانه و آرنج قرار دارند.

کودکان و نوجوانان از این حرکات منع شده اند چرا که با انجام آن و به دلیل استفاده از نوع توپ به کار رفته در این ورزش، فشار زیادی را از طریق پرتاب توپ به بدن خود تحمیل می کنند. 

به گفته دکتر نوکس، آسیب های شانه می تواند از طریق توپ های سبک و نرم تر هم ایجاد شود. علاوه بر این ران و بخش پایینی کمر نیز ممکن است از این حرکات آسیب مختصر دیده و دردناک شوند. 

به گزارش سیناپرس،آسیب های ران و عضلات پشت ران می تواند در ورزشکاران میدانی و دو ایجاد شود. دونده ها، آنهایی که ورزش های پرشی انجام می دهند ممکن است دچار آسیب های ناشی از کشیده شدن پا یا تاندونیت شوند در حالی که قهرمانان دوی سرعت عمدتا آسیب های زردپی زانو یا عضلات پشت ران را تجربه می کنند. 
باید توجه داشت مشکل تنیس البو و آسیب های شانه در تنیس بازان جوان بسیار شایع است و این مسئله به نحوه بازی این افراد و حرکت دست و راکت آنها دارد. این ورزشکاران همچنین در خطر آسیب دیدگی مچ پا، زانو و سایر اندام تحتانی هستند. 
به گزارش سیناپرس، دکتر نوکس تاکید کرد که برای ورزشکاران جوان پیروی از یک برنامه خارج از فصل برای کار بر روی محدودیت ها یا اختلالات تحرک و ثبات بسیار مهم است.

وی در این رابطه گفت: اگر در ورزشی فعالیت می کنید که نیاز به انجام حرکاتی مانند پرتاب کردن دارد، مطمئن شوید که ثبات و تحرک مناسب شانه و تیغه شانه را دارید و می خواهید مطمئن شوید که ستون فقرات به درستی حرکت می کند. نکات کوچک زیادی وجود دارد که ورزشکاران باید از شروع فصل بازی ها درباره فرم خود بدانند تا بتوانند در خارج از فصل روی آن کار کنند. گرم کردن پیش از شروع بازی و ریکاوری مناسب پیش از آغاز فصل نیز در پیشگیری از ایجاد آسیب از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ضمن، دکترناکس یادآور شد اگر یک جوان از آسیب ورزشی رنج می برد، مهم است که در اسرع وقت به فیزیوتراپیست مراجعه کند. برای بهبودی پس از آسیب، باید به بدن زمان کافی جهت ریکاوری داده شود. برای بازسازی و بهبودی مناسب، بدن به مقدار مشخصی استراحت جهت ترمیم ناحیه آسیب دیده نیاز دارد.

به گزارش سیناپرس، به نظر دکتر ناکس باید ترکیب کاملی از استراحت و پرهیز از استرس وجود داشته باشد تا بتوان سریع و ایمن از آسیب دیدگی بازیابی کرد. در ضمن مهم است که یک ورزشکار پیش از بازگشت به ورزش خود، باید هنگام انجام حرکاتی که پس از آسیب دردناک بودند، هیچ دردی حس نشود.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا