دو سوم از بزرگسالان دارای استرس همیشگی هستند

به گزارش سیناپرس، یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار آمریکایی، تأثیر مداوم همه‌ گیری کرونا را بر سلامت روان آن‌ها تجزیه و تحلیل کرده و نشان داد که علیرغم تغییرات قوانین قرنطینه ای همچنان ۵۶ درصد از مردم احساس تنهایی کرده و برای به اشتراک گذاشتن نگرانی های خود با دیگران دچار چالش هستند.

این نظرسنجی ها نشان داد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند سطح استرس آنها در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد.به گزارش سیناپرس، از هر پنج پاسخ ‌دهنده، بیش از دو نفر می ‌گویند که کیفیت خواب ضعیف و برنامه خواب ناسازگار، مهم ‌ترین عواملی هستند که در هنگام احساس استرس تجربه می‌ کنند. گفتنی است که از هر ده نفر هفت نفر معتقدند که اگر بتوانند بهتر بخوابند، سطح استرس شان کاهش می ‌یابد.

در ادامه، دیگران ناتوانی در تمرکز (۳۴ درصد) و خستگی فیزیکی (۳۴ درصد) را تجربه می کنند. از هر ده پاسخ دهنده، سه نفر برای حفظ تعادل کار و زندگی سالم تلاش می کنند و ۲۶ درصد می گویند استرس بر زندگی جنسی آنها تأثیر منفی می گذارد. 
با در نظر گرفتن همه این موارد، ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان موافق هستند که در حال حاضر بیشتر از قبل از شروع بیماری همه گیر کرونا فرسوده و خسته اند. دو نفر از هر سه نفر از کسانی که فرسودگی شغلی را تجربه می کنند، معتقدند که آنقدر استرس و فرسودگی دارند که دچار مشکل تمرکز هستند. به گزارش سیناپرس، در واقع، ۶۴ درصد از افراد احساس می‌ کنند هیچ چیز واقعاً نمی ‌تواند به آنها کمک کند که استرسشان را کاهش دهند و ۵۸ درصد معتقدند که مکانیسم ‌های مقابله‌ ای سالم که انتخاب کرده ‌اند، زمان زیادی از روزشان را می‌ گیرد.

فرانسوا کرس (Francois Kress) یکی از محققان این مطالعات در بیانیه ‌ای می ‌گوید: همه ‌گیری جهانی کرونا باعث جدایی تقریباً غیرقابل انکار بین کار و زندگی افراد اجتماع شد، بنابراین جای تعجب نیست که بیش از نیمی از مردم سطوح بالاتری از فرسودگی شغلی را تجربه می‌ کنند.

او می افزاید: خواب پایه ای برای انعطاف پذیری و تمرکز است و خواب سالم به طور جدایی ناپذیری با سطح استرس و رفاه کلی ما مرتبط بوده و ضروری است که آن را در اولویت قرار دهیم.

به گفته محققان، برخی از مهمترین کارهایی که پاسخ دهندگان برای آرام کردن و کاهش استرس انجام می دهند شامل گوش دادن به موسیقی (۴۰ درصد)، تماشای تلویزیون (۳۵ درصد) و ورزش (۳۱ درصد) است. یک چهارم از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند مدیتیشن و مطالعه می کنند در حالی که دیگران ترجیح می دهند نظافت (۲۱ درصد) یا آشپزی کنند (۲۰ درصد) تا احساس بهتری داشته باشند.

علیرغم داشتن مکانیسم ‌های مقابله‌ ای سالم برای مقابله با استرس، ۵۸ درصد از افراد اغلب دچار عادت‌های ناسالم می ‌شوند زیرا انجام آن‌ ها از گزینه‌ های سالم‌ آسان ‌تر است. 

به گزارش سیناپرس، کرس در انتها می ‌گوید: ۶۹ درصد از مردم اعلام کرده اند که هدفشان برای امسال یافتن راه‌ های کارآمدتر و مؤثرتر برای مدیریت استرس و اضطرابشان است. اولین قدم صحبت در مورد این موضوع و درخواست کمک است. این مشکل در واقع یک هدف قابل مدیریت است و مردم به وضوح در مورد آنچه در حال حاضر احساس می کنند، تنها نیستند. 

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا