آموزش حضوری با مجازی قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمود نقوی ۱۴ فروردین‌ ماه در آیین بازگشایی حضوری مدارس استان همدان، اظهار کرد: از امروز ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان همدان، حضور می یابند.

نقوی تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و دستورالعمل ارسالی از وزارت آموزش‌وپرورش، مقدمات لازم برای حضور دانش آموزان بعد از دو سال در مدارس، فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری با مجازی قابل مقایسه نیست، مطرح کرد: ساحت شش گانه تعلیم و تربیت در حضوری می‌توانیم به نحو احسن پیگیری کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن پیگیری شده و در حد توان آن را تقویت خواهیم کرد و مسئولین استان و شهرستان‌ها دست به دست هم دادند تا مشکلات آموزش‌وپرورش حل شود و بتوانیم در بحث تعلیم و تربیت تلاش کنیم چون دانش آموزان سرمایه‌های این مملکت هستند.

نقوی با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آنوزان در ایام کرونا، بیان کرد: متاسفانه در دوران کرونا شاهد افت تحصیلی و تربیتی دانش‌آنوزان استان همدان، بودیم و سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمنده از تحصیل در سال جاری تحصیلی و سه هزار و ۵۰۰ تکرار پایه اول ابتدایی، صورت گرفته است و افت تحصیلی در همه پایه‌ها بوده اما بیشتر در پایه اول بوده و باید با برنامه ریزی، جبران کنیم.

وی ادامه داد: تکرار پایه بی‌سابقه و بسیار معدود بوده ولی ار دوران کرونا، بیشتر شده و ۱۲ درصد تکرار پایه داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان استان همدان، گفت: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان، بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، واکسینه شدند و در رابطه با واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۸ سال، حدود ۵۰ درصد واکسیناسیون داشتیم و مدارس پیگیر هستند تا بتوانیم این آمار را به عدد بالایی برسانیم.

نقوی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت در مدارس، پیگیری می‌کنیم و استفاده از ماسک در کلاس‌ها، الزامی است. ممانعتی از ورود دانش‌آموزان به مدارس نداریم اما با جدیت پیگیری می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا