ترکیب کرونا و آنفلوانزا مرگ بار است

به گزارش سیناپرس، در پژوهش های جدید دانشمندان دریافتند افرادی که هم به کرونا و هم به ویروس‌ های آنفلوانزا مبتلا شده ‌اند، بیش از چهار برابر بیشتر از افرادی که به تازگی کرونا داشته ‌اند، نیاز به اکسیژن داشته و ۲/۴ برابر بیشتر احتمال خطر مرگ دارند.

پروفسور کنت بیلی (Kenneth Baillie) یکی از پژوهشگران این مطالعات از دانشگاه ادینبورگ در این باره گفت: ما دریافتیم که ترکیب کرونا و ویروس آنفولانزا به شدت خطرناک است. به همین دلیل است که باید استراتژی های آزمایشی خود را برای بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان ها تغییر دهیم و آنفولانزا را بسیار گسترده تر از قبل آزمایش کنیم.

این مطالعه بیش از ۳۰۵ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ بستری شده در بیمارستان را مورد بررسی قرار داد و محققانی از دانشگاه های ادینبورگ، لیورپول، امپریال کالج لندن و دانشگاه لیدن در هلند در این تحقیق شرکت کردند.

پروفسور کالوم سمپل (Calum Semple) از دانشگاه لیورپول گفت: ما از اینکه ابتلا به ویروس آنفولانزا و کووید-۱۹، خطر مرگ را بیش از دو برابر افزایش می دهد، شگفت زده شدیم. اکنون بسیار مهم است که مردم به طور کامل واکسینه و در برابر هر دو ویروس تقویت شوند.

به گزارش سیناپرس،این نکته همچنین توسط پروفسور پیتر اوپنشاو (Peter Openshaw) از امپریال کالج لندن تاکید شده است. او می افزاید، واکسن هایی که در برابر ویروس کرونا و آنفولانزا محافظت ایجاد می کنند متفاوت هستند و مردم به هر دو نیاز داشته و باید در برابر هر دو گونه واکسینه شوند. همچنین روش های درمان این دو عفونت ویروسی نیز متفاوت است، بنابراین مهم است که در صورت بروز علائم اولیه هر دو گونه را آزمایش کنید.

محققان می ‌گویند که افزایش شدید عفونت‌ها در بسیاری از نقاط جهان ناشی از سویه امیکرون است که به شکل قابل انتقال ‌تری سرایت می کند. این ارقام شواهد دیگری هستند مبنی بر اینکه کرونا همچنان در حال شیوع بوده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس در بیمارستان ها همچنان در حال افزایش است. با این حال گفته می شود که کرونا در میان کودکان خردسال بیشترین شیوع را دارد.

منبع: theguardian