اگر میگرن دارید کمتر چای و قهوه بخورید

به گزارش سیناپرس، محققان در مطالعات خود دریافتند که نوشیدن چای و قهوه می تواند بر افزایش خطر عود میگرن تاثیر بگذارد. بر این اساس مشخص شد مصرف یک یا دو فنجان قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار با میگرن در آن روز برای مصرف کنندگان معمولی کافئین ارتباطی ندارد ولی اگر افراد دارای میگرن در روز بیش از سه وعده نوشیدنی حاوی کافئین مصرف کنند با خطر شروع حملات میگرنی مواجه می شوند.

به گفته محققان این تیم مطالعات، افرادی که به طور منظم کافئین مصرف نمی کنند، با مصرف تنها یک یا دو دوز کافئین در روز، خطر ابتلا به میگرن را در خود افزایش می دهند.

گفتنی است میگرن پس از سردردهای تنشی و پوسیدگی دندان، سومین بیماری شایع در جهان محسوب می شود. این بیماری همراه با سردرد شدید بوده و علائم آن می تواند شامل توهم، حساسیت به نور و صداها و همچنین حالت تهوع باشد.
متاسفانه ریشه این بیماری مشخص نبوده و افراد مختلف، انواع محرک های میگرن ، از جمله آب و هوا، استرس، مصرف داروها، برخی غذاها و نوشیدنی ها و همچنین مشکلات خواب را گزارش می دهند.

دکتر الیزابت مستوفسکی، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: در حالی که برخی محرک‌ های بالقوه  مانند کمبود خواب ، ممکن است فقط خطر میگرن را افزایش دهند، نقش کافئین بسیار پیچیده است، زیرا اگرچه این ماده ممکن است باعث شروع حمله شود، اما به کنترل علائم نیز کمک می‌کند.

به گزارش سیناپرس، تأثیر کافئین هم به دوز و هم به دفعات مصرف آن بستگی دارد، اما از آنجایی که مطالعات آینده‌نگر کمی در مورد خطر فوری سردردهای میگرنی به دنبال مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار انجام شده است، شواهد محدودی برای تدوین توصیه‌های غذایی برای افراد مبتلا به میگرن وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، برای این مطالعه، ۹۸ فرد داوطلب که از میگرن های مکرر رنج می بردند حداقل به مدت شش هفته تحت نظر قرار گرفتند. نتایج نشان داد در میان افرادی که به ندرت نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کردند، حتی یک یا دو فنجان قهوه  نیز خطر ابتلا به میگرن را در آن روز افزایش می داد اما برای افرادی که مرتبا قهوه و چای می نوشیدند، دو فنجان تاثیر چندانی ندارد اما نوشیدن سه فنجان چای و قهوه در روز برای این افراد نیز خطرناک محسوب می شود.

دکتر ماستوفسکی در تکمیل سخنان خود توضیح داد: بررسی و تخمین اینکه دقیقاً چه مقدار کافئین در هر فنجان قهوه یا چای وجود دارد دشوار است. به گزارش سیناپرس،یک وعده کافئین معمولاً به عنوان ۲۲۷ سی سی یا یک فنجان قهوه کافئین دار، ۱۷۰ سی سی چای، یک قوطی نوشابه و یک فنجان کوچک نوشیدنی انرژی زا تعریف می شود.

به گزارش سیناپرس، این وعده‌ها حاوی ۲۵ تا ۱۵۰ میلی‌گرم کافئین هستند، بنابراین ما دقیقا نمی‌توانیم میزان کافئینی را که با افزایش خطر ابتلا به میگرن مرتبط است، تعیین کنیم.شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در مجله تخصصی The American Journal of Medicine منتشر شده است.

مترجم: زهرا همراز

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا