داشتن همسایه پلیس باعث کاهش جرائم می شود

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که ارائه اطلاعات به ساکنان در مورد افسران پلیس محله آنها ممکن است میزان جرم و جنایت را کاهش دهد. نتایج ترکیبی از مطالعات آزمایشگاهی و میدانی نشان می دهد که احتمال تخلف توسط افراد نه تنها به آنچه مردم در مورد ما می دانند، بلکه به آنچه ما در مورد آنها می دانیم نیز بستگی دارد.

مردم اغلب تصور می کنند که روابط اجتماعی آنها با دیگران متقارن است، اما همیشه اینطور نیست. به همین دلیل دو پژوهشگر به نام های  آنوج شاه (Anuj Shah) و مایکل لافورست (Michael LaForest) از مطالعات روان ‌شناختی استاندارد مبتنی بر آزمایشگاه استفاده کرده تا نشان دهند که یادگیری بیشتر درباره دیگران ممکن است باعث شود باور کنیم که آنها نیز درباره ما اطلاعات بیشتری دارند.

یافته های محققان نشان می دهد وقتی کسی را می شناسیم ممکن است کمتر احساس ناشناس بودن نسبت به وی داشته و باور کنیم که افکار و رفتارهای ما برای آن فرد آشکار تر از آنچه واقعا هستند به نظر می رسد. به گزارش سیناپرس،  تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که گمنامی ادراک شده می ‌تواند رفتارهای نا صادقانه یا مضر را افزایش دهد، اما اگر افراد بر این باور باشند که دیگران بیشتر در مورد آنها می ‌دانند و بیشتر با اعمال آنها هماهنگ هستند، می‌تواند برخی از پیامد های رفتاری منفی ناشناس بودن را کاهش دهد.

نویسندگان برای درک این که چگونه عدم تقارن اجتماعی که در آزمایشگاه یافتند ممکن است بر ادراکات و اعمال تأثیر بگذارد، ۶۹ منطقه مسکونی شهر نیویورک را انتخاب کردند. در ادامه به ساکنان سی و نه منطقه، اطلاعاتی در مورد افسران پلیس محله ارائه شد. به گزارش سیناپرس،  این اطلاعات شامل مواردی عادی و بی اهمیت مانند غذای مورد علاقه، تیم های ورزشی و سرگرمی های آنها بود. ۳۰ منطقه  باقی مانده به عنوان گروه کنترل محسوب شده و هیچ اطلاعاتی به این ساکنان این محلات ارائه نشد.

در ادامه پژوهشگران ۱۸۵۸ نفر از ساکنان را مورد بررسی قرار دادند تا تصورات آنها را از آنچه که افسران در مورد آنها می ‌دانند و اینکه چقدر احتمال می‌دادند که یک افسر می‌ داند آیا آنها مرتکب جرم شده‌ اند یا خیر، را ارزیابی کردند. برای سه ماه اول پس از مداخله، نویسندگان  با کاهش  ۵ تا ۷ درصدی جرم و جنایت در محله‌ هایی که اطلاعات همسایگان پلیس خود را دریافت کردند، نسبت به محله‌ هایی که این اطلاعات رادریافت نکرده بودند، مواجه شدند.

به گزارش سیناپرس، محققان پیشنهاد می‌ کنند که شهروندان اطلاعات بیشتری در مورد افسران پلیس که در همسایگی آن ها هستند داشته باشند ، زیرا این موضوع باعث می شود آن ها احساس کنند که افسران از فعالیت‌های غیرقانونی آنها آگاهی بیشتری دارند، بنابراین رفتار مجرمانه کاهش می‌ یابد.
نویسندگان استدلال می کنند که اگرچه اصلاحات گسترده تری برای کاهش نابرابری ها و افزایش اعتماد به پلیس ضروری است، اما یکی از راه های کاهش جرم و جنایت می تواند ارائه اطلاعات بیشتر در مورد افسران محله به جامعه باشد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Nature منتشر شده است.

مترجم: مریم عالمی