چگونه خشکی و ترک پا را درمان کنیم؟

به گزارش سیناپرس، دکتر پاتریک بلیک (Patrick Blake)، متخصص پوست از آکادمی پوست آمریکا در این رابطه توضیح می دهد که هوای سرد و خشک، راه رفتن با پای برهنه و دوش گرفتن طولانی و استفاده از آب خیلی گرم تنها برخی از دلایلی است که باعث می شود پاشنه های پا در زمستان خشک و ترک خورده شوند. درک عواملی که باعث خشکی و ترک پاشنه پا می شود در استفاده از اقدامات لازم جهت پیشگیری از این عارضه مفید است.

خشکی و ترک پاشنه پا  باعث خارش و درد ناشی از ترک ها شده و با استفاده از روغن های مفید می توان آن را کاهش داده و درد را تسکین داد.  

در اینجا به چند نکته در مورد پیشگیری از خشکی و ترک پاشنه پا اشاره می شود:
حمام کردن یا دوش گرفتن های مدت طولانی می تواند پوست را خشک کند؛ بنابراین دوش گرفتن باید به پنج تا ۱۰ دقیقه محدود شود تا از خشکی و ترک خوردگی پاشنه های پا جلوگیری کرد. برای تمییز کردن پوست بدن از شوینده های غیر معطر استفاده کنید.

پس از حمام به آرامی پوست خود را با حوله خشک کرده سپس با یک کرم مرطوب کننده حاوی ۱۰ تا ۲۵ درصد اوره، آلفا هیدروکسی اسید یا اسید سالیسیلیک مرطوب کنید. این کرم  را روی پاشنه پا هم بمالید. 

به گزارش سیناپرس، توصیه می شود در صورت ابتلا به ترک پا ، پیش از خواب یک لایه وازلین روی کف و پاشنه پا مالیده و یک جوراب بپوشید تا پوست پایتان با ملحفه در تماس نباشد. به گزارش سیناپرس، علاوه بر این افرادی که به ترک خوردگی پاشنه دچار شده اند می توانند در طول روز از بانداژهای مرطوب استفاده کرده تا درد ترک ها را کاهش دهند و با جلوگیری از ورود میکروب ها، روند بهبود را تسریع بخشند.

به طور کلی استفاده از کفش های پشت باز، دمپایی و صندل باعث ایجاد خشکی و ترک پا می شود بنابراین پوشیدن کفش مناسب یکی از عوامل مهم در حفاظت پوست پا است. 

به گزارش سیناپرس، دکتر بلیک تاکید کرد، گاهی اوقات، ترک‌ خوردگی پاشنه‌ ها به دلیل یک بیماری پزشکی مانند دیابت ایجاد می‌ شود. اگر پاشنه‌ های خشک و ترک خورده ‌تان شدید است یا پس از رعایت این نکات بهبود نمی‌ یابد، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: consumer.healthday 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا