گنجشک‌ ها لیست پخش دارند

به گزارش سیناپرس اصفهان، مطالعه ای نشان می‌دهد که گنجشک‌های نر می‌توانند یک میکس 30 دقیقه‌ای را حفظ ‌کنند و آهنگ‌های خود را با هم مخلوط و تکرار ‌کنند. این ترفند، راهی برای جلب توجه جنس ماده است.

محققان آواز های گنجشک های نر را در جنگل های پنسیلوانیا ضبط کردند.آنها دریافتند که پرندگان برای جلوگیری از تکراری شدن آوازشان، دست به خلاقیت می‌زنند و لیست پخش می‌سازند. گونه های باهوش می توانند با رفتار پیچیده ای شبیه به زبان انسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

لیست پخش آهنگ گوشی بسیاری از ما ترکیب متنوعی از آهنگ ها است تا بتوانیم مهمانان خود را سرگرم کنیم و این پژوهش رفتاری مشابه رفتار انسان را در پرندگان ردیابی می‌کند و نشان می‌دهد که گنجشک‌های نر ترتیب آهنگ‌های خود و تعداد دفعات خواندن هر یک را تا 30 دقیقه پیگیری می‌کنند تا بتوانند آهنگ‌های 30 دقیقه‌ای بعدی خود را تغییر دهند. هنگام جفت‌گیری، آنها 12 آهنگ دو ثانیه ای مختلف می خوانند که تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

علاوه بر تغییر تعداد تکرار، جنس نر می تواند ترتیب آهنگ های خود را نیز بر هم بزند. با این حال، مشخص نیست که آیا نرها ترتیب آهنگ‌های خود را آگاهانه تغییر می‌دهند و یا این که ناآگاهانه دست به این طراحی می زنند.

 

مترجم:هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا