با این نوشیدنی گیاهی وزن کم کنید

به گزارش سیناپرس، معمولا افراد دارای اضافه وزن و چاق به دنبال راه های نتیجه بخش برای کاهش وزن هستند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف آب سبزیجات کم سدیم می تواند کاهش وزن را بیشتر کند.

افراد شرکت کننده در این مطالعه هر روز یک یا دو لیوان آب سبزیجات را مصرف کردند و چهار برابر بیشتر وزن خود را از دست دادند. آب سبزیجات می تواند یک راه ساده برای مردم جهت افزایش مصرف مواد مغذی ضروری و افزایش کاهش وزن باشد. به گزارش سیناپرس، سبزیجات به دلیل تراکم انرژی کم به رژیم غذایی کمک می کنند تا نتیجه بهتری دریافت شود. 
به طورکلی سبزیجات حاوی مواد مغذی زیاد و کالری بسیار کم بوده و به اعتقاد متخصصان مصرف آن آسان است و به دلیل داشتن میزان بالایی از ویتامین C و پتاسیم، مزایای زیادی نسبت به پیشگیری از عوارض و بیماری ها در کاهش وزن دارد.
در این پروژه تحقیقاتی ۸۱ نفر شرکت کننده از افراد دارای اضافه وزن با سندرم متابولیک شرکت کردند. سندرم متابولیک مجموعه ای از شرایط از جمله قند خون بالا، فشار خون، چربی بیش از حد و سطح کلسترول غیر طبیعی است.
یک گروه در این مطالعه از رژیم غذایی دش (DASH)، رژیم کنترل و مهار فشارخون پیروی می کردند و به مدت ۱۴ هفته روزانه یک یا دو بار از آب سبزیجات را نوشیدند. به گزارش سیناپرس، نتایج نشان داد که این آب سبزیجات چهار پوند (یک کیلو و ۸۰۰ گرم) را در مقایسه با تنها یک پوند (۴۵۰ گرم) در میان افرادی که رژیم DASH را بدون نوشیدن آب سبزیجات انجام دادند، از دست دادند.

پروفسور کارل کین (Carl Keen) از محققان این پروژه تحقیقاتی در این رابطه گفت: این مطالعه نشان می دهد که به اندازه کافی برای آموزش مردم در اهمیت مصرف سبزیجات کار نشده، باید راه هایی را برای بهتر مصرف کردن سبزیجات در وعده های روزانه ارائه شود. به گزارش سیناپرس، این گروه معتقدند نوشیدن آب سبزیجات یکی از بهترین و موثرین روش ها برای تغییر رژیم غذایی  و کاهش وزن خواهد بود.

شرح کامل این پژوهش ها و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تغذیه (Nutrition) منتشر شده و قابل دسترس است.

مترجم: مولود یوسفی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا