صادرات نانو حباب‌ساز ایرانی به بلاروس

حسین کازرونی، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه ابرژنراتور نانوحباب‌سازی به ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه به سفارش کشور بلاروس ساخته شد، گفت: ژنراتور ساخته شده قابلیت افزایش میزان اکسیژن محلول آب تا ۴۰ ppm را دارد و ابعاد نانوحباب‌های تولیدی در آن کمتر از ۵۰ نانومتر است و این دستگاه در بخش پرورش ماهی کشور بلاروس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، عدم نیاز به مصرف برق مازاد را از دیگر مزایای ژنراتور نانوحباب‌ساز تولید شده نام برد و ادامه داد: این فروش صادراتی علاوه بر منفعت مالی برای شرکت، مزیت‌های دیگری نیز داشته است. برای مثال ما برای تامین نیاز این مشتری بلاروسی، یک ژنراتور برای کار در مقیاس بسیار بالا ساختیم که ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه را دارد و این اقدام یک فناوری سطح بالاتری را در اختیار ما قرار داد و آن امکان استفاده از این فناوری در قفس‌های پرورش ماهی درون دریا است.

کازرونی خاطرنشان کرد: با تولید این دستگاه، دانش فنی تولید ابرژنراتورهای نانوحباب‌ساز را که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از صنایع مورد استفاده قرار گیرد، کسب کردیم و این موضوع حتی قابلیت استفاده از دستگاه‌های تولیدی این شرکت را در قفس‌های پرورش ماهی درون دریا امکان‌پذیر می‌کند.

پلتفرم تولید نانوحباب این شرکت قابلیت تولید انواع نانوحباب‌های گازی (اکسیژن، هوا، ازن و …) را درون آب و دیگر سیالات دارد. براساس اطلاعات منتشر شده، استفاده از آب حاوی نانو حباب اکسیژن به‌طور مستقیم بر روی سلامت ریشه مؤثر بوده که منجر به بهبود جذب عناصر مغذی از طریق ریشه می‌شود. این موضوع منجر به افزایش تولید گیاهان می‌شود. همچنین افزایش ماندگاری پس از برداشت، بهبود وزن ریشه، از بین رفتن پاتوژن‌ها و عدم نیاز به آفت‌کش و قارچ‌کش، افزایش جذب عناصر مغذی نظیر کلسیم و پتاسیم و افزایش وزن برداشت از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا