مجلس حامی پژوهش های کاربردی است

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه سیناپرس در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی به خبرنگار سیناپرس گفت: مشاهده این همه مطالعه، پژوهش، آموزش و تولید محصولات ناشی از ابداع و نوآوری مخترعان فعال در عرصه جهاد دانشگاهی خیلی لذت بخش است. این میزان سطح علم و نوآوری تحسين برانگيز است.

وی افزود: قاعدتا مسیر علم و پژوهش اکنون راه خودش را در جمهوری اسلامی ایران طی می کند و این وظیفه مجلس است که از مطالعات، تحقیقات و نوآوری به خصوص پژوهش های کاربردی حمایت داشته باشد؛ مجلس شورای اسلامی به خصوص باید از طرح های کاربردی که مشکلات جامعه را رفع می کند، حمایت ویژه ای داشته باشد.

وی اظهارداشت: منظورمان پژوهش برای پژوهش یا مقاله برای مقاله نیست بلکه پژوهش باید معطوف به حل مساله باشد و جامعه باید از نتایج آن سود ببرد.

وی تاکید کرد: قاعدتا در عرصه پژوهش معطوف به نوآوری و فناوری مخصوصا در حوزه تولید محصولات دانش بنیان مجلس حمایت هایی جدی دارد. در بودجه های سالانه هم برای امر پژوهش، شرکت های دانش بنیان و فناوری نوآوری حمایت از صندوق نوآوری، بودجه ای اختصاص داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون نیز آنچه که ما در غرفه های نمایشگاه مراکزی دانشگاهی و پژوهشگاهی در جهاد دانشگاهی مشاهده می کنیم حاصل همین روند علمی و مطالعاتی است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی در پایان به سیناپرس گفت: انشالله این پژوهشگران و دانشمندان كشورمان که اکنون در سطح جهانی مطرح هستند، بتوانند به صورت مساله محور مشکلات کشور را بررسی و مطالعه کنند و راهکاری برای حل این مسایل ارایه دهند و مطمئنآ مجلس نیز حامی این مراکز به ویژه جهاد دانشگاهی است.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا