کدام رشته المپیک بیشترین تلفات مرگ و میر را داشته است؟

به گزارش سیناپرس، به طور کلی ماهیت بیشتر ورزش ها با درگیری همراه بوده و نیازمند توان جسمی و آمادگی فیزیکی و روحی بسیار بالایی است. البته در این زمینه حساب برخی ورزش ها که ورزشکاران با یکدیگر تماس فیزیکی ندارند از سایر ورزش ها جدا بوده و طبیعتا رشته هایی مانند شطرنج، بدمینتون، تنیس روی میز و … از دسته ورزش های خطرناک که در آن احتمال مرگ ورزشکاران وجود داشته باشد، جدا است. 

وقتی صحبت از ورزش های خطرناک و مرگبار به میان می آید، ذهن ها بدون کمترین تردیدی به سمت ورزش های رزمی و مبتنی بر درگیری طرفین رفته و انگشت اتهام به رشته هایی از قبیل بوکس، کاراته، تکواندو، کشتی، پرش با نیزه و … می رود.به گزارش سیناپرس، اگر شما هم جزء افرادی هستید که این رشته های ورزشی را در زمره مرگبارترین ورزش های المپیکی می دانید باید به اطلاعتان برسانیم که سخت در اشتباه بوده و باید بدانید علیرغم خطرات آشکار مربوط به این ورزش ها، آن ها عامل مرگ و میر ورزشکاران در بازی های گذشته تاریخ المپیک نبوده اند. نکته جالب توجه دیگر در این رابطه، تعداد بسیار اندک موارد مرگ و میر ثبت شده در بازی های المپیک تابستانی است.

موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرد، این است که در حقیقت تا امروز تنها سه مورد مرگ ورزشکاران طی مسابقات گذشته المپیک ثبت شده است. بررسی های آماری نشان می دهد مرگبارترین ورزش تاریخ المپیک بازی های تابستانی، ورزش دوچرخه سواری است که تاکنون در آن شاهد دو مورد مرگ ورزشکاران بوده ایم و نفر سوم نیز ورزشکاری بود که در مسابقه دوی ماراتن از دنیا رفت.

البته ذکر این نکته ضروری است که آمار بسیار اندک مرگ و میر به معنی نبود مصدومیت در بین ورزشکاران نبوده و این مساله عمدتا به دلیل تمهیداتی است که مسئولان برنامه ریز مسابقات المپیک برای حفاظت از جان ورزشکران اندیشیده اند.به گزارش سیناپرس، از نظر مصدومیت، المپیک ۲۰۰۸ پکن را می توان یکی از رکوردداران محسوب کرد که طی آن بیش از هزار ورزشکار دچار مصدومیت و جراحت شده و در این میان فوتبال، تکواندو و هاکی بیشترین تعداد مصدومان را در بر داشتند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا