تسهیل در ترویج ایده ها با جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

احمد عابدینی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در رشته طراحی صنعتی  و  از داوران جشنواره «ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره های در فضای هنری و فرهنگی کشور گفت: کلیت این جشنواره برای صاحبان هنر و ایده اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مفید باشد چراکه افراد در حوزه های متعددی در بستر خلاقیت به فعالیت می پردازند و رقابت می کنند.

وی افزود: از آنجایی که یکی از مشکلات در پارک های علم و فناوری حضور استارتاپ ها و ایده ها بدون شکل گیری رویداد خاصی است و معمولا صاحبان ایده ها دغدغه شناسایی خودشان در صنعت را دارند. برگزاری این جشنواره ها می تواند تسهیل گر خوبی در این زمینه باشد.  

عابدینی با اشاره به مهمترین مولفه در داوری آثار گفت: مهمترین معیارها نوآوری است و باید ایده ها نو و جدید باشند و دومین معیار امکان تولید محصولات است. در حقیقت ما دنبال ایده هایی هستیم که علاوه بر اینکه خواهان ن بودن آن هستیم، باید امکان تولید انبوه با امکانات موجود را در کشور داشته باشد.

داور جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: آثار باید دارای ارزش افزوده اقتصادی باشند و بتوانند با بازار رقابت کنند همچنین باید در راستای رفع حل مسأله در جامعه ایده پردازی شده باشند. گفتنی است، داشتن امکان صادرات در فضای بین الملل از دیگر مولفه های مهم در داوری این جشنواره است.

به گفته عابدینی، فراگیر بودن یک ایده و رعایت الزامات فرهنگی جامعه از دیگر پارامتر های داوری در جشنواره «ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» است.

وی با اشاره به تجربه های مشابه گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر جشنواره های زیادی در عرصه فرهنگ و هنر برگزار شده  اما جشنواره «ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» تنها رویدادی است که جامعیت گسترده ای در این زمینه دارد و این مهمترین تفاوت این جشنواره با دیگر تجربه های مشابه است.

گزارش: فریده سلیمانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا