کشف ۲۰۰ اسکلت باستانی در پی بروز طوفان در انگلستان

به گزارش سیناپرس، به طور معمول سایت ها و محوطه های باستانی در پی کاوش های باستان شناسان و حفاری های علمی شناسایی می شوند ولی گاهی نیز حوادث طبیعی از قبیل طوفان، سیل، رانش زمین و حتی بارندگی شدید سبب کشف برخی محوطه های تاریخی می شوند. 

به تازگی گروهی از باستان شناسان انگلیسی بقایای اجساد انسانی متعددی را در ساحل ماسه های سفید (White sands Beach) این کشور کشف کردند که یک محل تجارت قرون وسطایی با ایرلند بود. خوشبختانه اجساد دفن شده در این ماسه ها به خوبی حفظ شده اند. در حال حاضر این اسکلت ها به موزه ملی ولز منتقل و در این محل نگهداری می شوند.

بر اساس گزارش های موجود، باستان شناسان این گورها را درست در زیر سطح تپه های شنی در مجاورت ساحل پیدا کرده و احتمال داده می شود این اسکلت ها به اعضای یک جامعه اولیه مسیحی تعلق دارند.

در این کاوش، تیمی از مجموعه اتحادیه باستان شناسی دایفید (Dyfed Archeological Trust)  با همکاری دانشگاه  شفیلد در تلاشند تا این محوطه و مناطق اطراف آن را به طور کامل حفاری کنند ، زیرا آنها نگران هستند که فرسایش ساحلی این آثار را از بین ببرد.

در همین رابطه، جنا اسمیت ، باستان شناس این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: انجام این حفاری بسیار  مهم است زیرا شرایط این استخوان ها ، علی رغم این که در شن و ماسه قرارداشتند کاملاً باورنکردنی بوده و بیشتر آن ها کاملا  سالم هستند.

ما طی سه هفته گذشته بیش از ۹۰ مورد خاکسپاری را در این سایت شناسایی کرده ایم و این موضوع به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه که معمولا باعث پوسیده شدن بقایای استخوانی در مدتی کوتاه می شود، بسیار ارزشمند است. بررسی های انجام شده نشان می دهد در میان این اسکلت ها، بقایای مردان، زنان و کودکان در سنین مختلف دیده می شود.

به گزارش سیناپرس، طبق سنت های تدفین اولیه مسیحیان ، همه اجساد با سر به سمت غرب و بدون هیچ شی اضافی دفن شده و قبرها نیز در یک راستا قرار دارند. پیش بینی می شود هنوز مقدار قابل توجهی از شواهد و آثار برای حفاری در این محوطه باقی مانده باشد.  گفته می شود ، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است  پس از پایان کاوش در روزهای  آینده، ، این سایت دوباره پر شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: catchnews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا