نیاز به واردات 10 میلیون دز واکسن کرونا برای جذب توریست

به گزارش سیناپرس، دکتر حسن تقی زاده انصاری، رئیس جامعه گردشگری الکترونیک در نشست خبری نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران گفت: هم اکنون برای عبور از بحران کنونی صنعت گردشگری و بازآفرینی مجدد این صنعت در دوران کرونا نیاز به تکنولوژی های نوین داریم که خوشبختانه استارتاپ های فعال این حوزه توانسته اند چنین فرصت خوبی را فراهم کنند.

مدیر عامل خلاق و نوآور هولدینگ دیبار افزود: همچنین برای ایمنی بیشتر و عبور از این فضا نیاز به کمک بخش های بهداشتی داریم تا در این شرایط بحرانی، میزان توریست ها و رونق صنعت گردشگری قطع نشود. سایر ارگان ها و نهادهای دولتی نیز باید در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهند تا هرچه سریعتر تقاضای سفر توریست ها به کشور فراهم شود.

وی اظهارداشت: هرچند در حال حاضر در حوزه توریست مجازی موفق بوده ایم و در این ایام توانسته ایم مقاصد گردشگری و ابزارهای آن را معرفی و تورهای مجازی گردشگری را نیز برگزار کنیم اما باید برای بازآفرینی این بحران با کمک مجامع و پارک های علم و فناوری مانند پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین نهادهای مربوط به حوزه گردشگری، استارتاپ های علاقمند به این حوزه را برای تولید محتوا بیشتر تشویق کنیم و متناسب با بازار مخاطب، تبلیغات بیشتری انجام دهیم.

وی بیان کرد: یکی از کارگروه های این سمپوزیوم گردشگری سلامت و طب سنتی است. در این کارگروه چالش های بخش گردشگری سلامت و روند تاریخی طبیعت درمانی یک قرن اخیر با کمک متخصصان این حوزه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. اکنون این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا گردشگران و توریست های زیادی از کشورهای همسایه برای درمان درخواست مراجعه به مراکز درمانی ایران را دارند.

به گفته وی، ما می توانیم از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کنیم به شرط اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برنامه ریزی درست بتواند بازار مخاطب را افزایش دهد تا بتوانیم در شرایط بحرانی شیوع کرونا، از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیک ادامه داد: هم اکنون نه تنها ایران بلکه سایر کشورهای دنیا نیز در شرایط اپیدمی کرونا دچار چالش های زیادی بوده اند. اکنون صنعت گردشگری برخی از کشورها مانند استرالیا با باز شدن هتل ها فعال شده اند اما اکنون آنها با چالش منابع انسانی مواجه اند؛ آنها نیروی متخصص مورد نیاز را ندارند.

انصاری گفت: برگزاری این سمپوزیوم می تواند چشم انداز گردشگری را ترسیم کند و نقشه راه آینده باشد. از اینرو در نظر داریم نتیجه آسیب شناسی حوزه های گردشگری این سمپوزیوم را در اختیار دولت و مدیران جدید قرار دهیم تا خروجی مناسبی از ظرفیت های این حوزه برای آینده فراهم شود.

وی تصریح کرد: اکنون ستادهای دولت جدید در این زمینه از ما درخواست کمک کرده اند و ما امیدواریم با حضور مسوولانی که در این عرصه تخصص دارند و کار آفرین بوده اند با حمایت رئیس جمهور و دولت جدید، صنعت گردشگری بتواند با خسارت کمتر از این بحران عبور کند.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیک خاطرنشان کرد: ایمنی اعضای صنعت گردشگری یکی از درخواست های ما از دولت جدید است. اکنون همکاران ما برای ارایه خدمات با پاره ای از مشکلات مواجه هستند. این مشکلات آسیب زیادی به اعضای صنعت وارد کرده است از اینرو پیشنهاد واردات واکسن کرونا را در حال پیگیری هستیم به همین دلیل از وزارت بهداشت و گردشگری واردات 10 میلیون دز واکسن روسی برای جذب توریست ها و حل مشکلات اعضای صنعت گردشگری درخواست کرده ایم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

گزارش: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا