طول عمر سنسورهای داخلی خودرو، ده برابر شد

به گزارش سیناپرس؛ اصفهان، یکی از تولیدکنندگان داخلی سنسور خودرو در تبریز، خبر از تولید سنسورهای جلوی خودرو و کاهش وابستگی ایران به خارج از کشور را داد.

 وحید مالکی، تولید کننده سنسورهای خودرو و مدیر عامل شرکت نیکو صنعت (سیناپس)، در گفتگو با خبرنگار سیناپرس درباره این تولید داخلی گفت: از آنجایی که تحریم ها شرایط حادی را در فضای تولیدی و صنعتی کشور به وجود آورده است، شرکت نیکو صنعت (سیناپس) در استان تبریز، با تبدیل این تهدید به فرصت و ساخت قطعات و تولید سنسورهای جلوی خودرو، میزان زیادی از وابستگی کشور به خارج در زمینه واردات سنسورهای خودرو را کاهش داد و توانست بازار فروش قابل توجهی در بازار خودرو را از آن خود کند. 

مالکی افزود: در مرحله اول با تولید سنسور دور موتور، فعالیت خود را در شهر تبریز آغاز کردیم و امروز به تولید 30 مدل سنسور خودرو رسیده ایم. خوشبختانه به لحاظ تولیدات پیشرفت خوبی داشته ایم؛ به گونه ای که قادر به تولید سنسورهای خودروهای داخلی و خارجی از جمله برند ام وی ام، سوزوکی و هیوندا هم هستیم.

این تولید کننده گفت: در وهله نخست، برای تولید سنسورها نیازمند اس ام وی و چیپ های هستیم که تولید برندهای معروف کشورهای صاحب تکنولوژی نظیر ژاپن، آلمان و ایالات متحده است که ما این چیپ ها را تهیه می کنیم. اما مراحل بعدی چرخه تولید، توسط شرکت نیکو صنعت (سیناپس) صورت می گیرد و این فرآیند باعث می شود سنسورها با کیفیت استانداردهای جهانی تولید شوند و با تولیدات چینی به رقابت بپردازند و از آنها پیشی بگیرد.
 
مدیر عامل شرکت نیکو صنعت با اشاره به موفقیت شرکت نیکو صنعت (سیناپس)،  در صنعت ساخت قطعات خودرو گفت: تا کنون تولید سنسور خودرو به صورت حرفه ای در ایران از سوی چند شرکت  انجام می شد که این شرکت دانش بنیان توانسته در لیست بهترین ها جای بگیرد. گفتنی است، برتری محصولات این شرکت  نسبت به برندهای دیگر این است که ایرادات و اشکالات سنسورهای مشابه برطرف شده و این فرآیند باعث شده است عمر محصول 10 برابر شود و تا حد بسیار زیادی سنسورها خرابی نداشته باشند؛ همچنین فناوری به کار رفته در سنسورهای دریچه گاز قابل رقابت با کشورهای پیشرفته در جهان خودرو است که این امر نیز وجه تمایز محصولات این شرکت با دیگر برندهای داخلی است.

مالکی با اشاره به روند اداری که مانعی بر سر راه برخی کسب و کار ها است، گفت: با وجود اینکه ما توانسته ایم با راه اندازی این کسب و کار اشتغال زایی برای صد نفر داشته باشیم؛ اما همچنان برای توسعه فعالیت های خود با مانع اداری رو به رو می شویم؛ در واقع بیشتر وقت خود را در راه روهای اداری صرف می کنیم تا افزایش تولیدات و توانمندی خود. در حالی که می توان مسیر آسان تری از جمله استفاده از سامانه های الکترونیکی  را برای انجام روال معمول اداری رفت و زمان کمتری را صرف اینگونه امور کرد. 

این تولید کنده مانع زدایی را تنها شعار امسال دانست و معتقد است هیچ اقدامی در این راستا برای کسب و کارهای نوین صورت نگرفته است؛ وی در این باره تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مانع زدایی  است، تا کنون هیچ اقدامی صورت نداده اند؛ حتی می توان گفت بیشتر از گذشته موانع بر سر راه کسب و کارها قرار گرفته است؛ به ویژه در اداره صنعت و معدن و اداره دفترهای صنعتی که وقت تولید کنندگان را در پروسه نامه های اداری هدر می دهند.

وی یکی از راه حل های برون رفت از این معضلات را توجه به ظرفیت جوانان دانست و گفت: اگر دولت حمایت های به جایی از جوانان کنند، می توان با ظرفیت آنان و فارغ التحصیل های رشته های مختلف گام بزرگی در صنعت و اقتصاد ایران برداشته خواهد شد. به اعتقاد من تنها لازمه این روند ایجاد باور بر اینکه  «ما توانیم و ما می سازیم» در جوانان این مرز و بوم است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا