80 درصد مشکل تحریم ها به دلیل سوء مدیریت هاست

دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات 1400 و تعیین کابینه شایسته از سوی دولت آینده در پیشبرد اهداف برنامه های کلان و رفع مشکلات جامعه به سیناپرس گفت: قطعا دولت متشکل از یک تیم است و تمام وزرای دولت در مصوباتی که اتفاق می افتد، مسوول هستند به همین دلیل اگر رئیس جمهور تیم خوبی را انتخاب کند، می تواند در اداره مملکت موفق باشد و مشکلات مردم را کاهش دهد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر دولت باید افراد توانمندی که شایستگی مسوولیت دارند را بدون در نظر گرفتن هر نوع گرایش و سلیقه ای به عنوان تیم و کابینه خود انتخاب کند. رئیس جمهور نه تنها وزرا، معاونین وزرا بلکه مدیران کل، استانداران را باید به گونه ای انتخاب کند که درد مردم را احساس کرده و از جنس مردم باشند.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: هم اکنون 42 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد. در طول این زمان طبقاتی از افراد شناخته شده است؛ افرادی که تفکر اشرافی گرایی دارند. از این افراد نباید استفاده شود. افرادی از قشر مردم باید در دولت انتخاب شوند که تخصص و تعهد را داشته باشند تا بتوانند مشکلات مملکت را رفع کنند.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: اکنون جامعه با مشکلات خاصی همچون اشتغال جوانان، مسایل معیشتی و اقتصادی مردم مواجه است. از سوی دیگر کشور با مشکلات سیاست خارجی دست بر گریبان است؛ مشکل جدی که مقام معظم رهبری بارها تذکر داده اند و فرموده اند که نباید چشم مان به چشم کدخدا باشد. دولت باید این نوع مشکلات را رفع کند.
به گفته وی، اکنون 80 درصد مشکل تحریم ها به خاطر سوء مدیریت، مشکلات داخلی و خود تحریمی هاست. اگر در داخل خوب کار کنیم دشمن نمی تواند هیچ مشکلی ایجاد کند از اینرو ما باید از تمام نیروها استفاده کنیم تا انشاالله بتوانیم مملکت را به سمت و سویی ببریم که این همه گرفتاری نداشته باشد.

وی به رفع اشتغال جوانان با توجه دولت به اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و به خبرنگار سیناپرس گفت: قطعا فعالیت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر نشان داده که نخبگان، دانشمندان قادر به انجام کارهایی هستند که همگان تصور می کردند، در مملکت شدنی نیست. آنها نشان دادند تحقق این امر غیر ممکن نیست و قادر به انجام این کار هستند.

شهریاری افزود: اکنون شرکت های دانش بنیان زیادی وجود دارند که توسط جوانان اداره می شود اما متاسفانه بعضی مواقع دولتمردان به آن توجه چندانی نمی کنند. اگر چنانچه به این شرکت های دانش بنیان رسیدگی شود و حتی از کمک جزیی بهره مند شوند، این امر می تواند به نوبه خود زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: دولتی موفق خواهد بود که بتواند از توان نیروهای نخبه و شرکت های دانش بنیان حداکثر بهره برداری را داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین دولت باید در زمینه علم و فناوری کارهای زیادی انجام دهد. ما نباید تصور کنیم جایگاه کنونی مان کافی است. ما می توانیم طبق سند چشم انداز بیست ساله و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه های کلان کشور را به نحو صحیح و درست عملیاتی کنیم تا کشورمان به جایگاهی که مد نظر مقام معظم رهبری لست، برسد. این امر کاملا شدنی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان به سیناپرس گفت: قطعا با انتخاب درست وزرا و برنامه های مناسب دولت، می توانیم چشم انداز روشنی برای کشور متصور می شویم. امیدواریم حضور حداکثری مردم به پای صندوق های رای را داشته باشبم زیرا حضور حداکثری مردم تاثیر زیادی روی سیاست های خارجی و داخلی می گذارد بنابراین مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا