ادعای کشف ماسک موجودات فضایی در چین

به گزارش سیناپرس،باستان شناسان در کاوش های جدید خود در یک محوطه باستانی متعلق به عصر برنز چین، یک ماسک طلایی که احتمالاً توسط یک کاهن استفاده می شده را همراه با بیش از ۵۰۰ اثر باستانی دیگر در محوطه  Sanxingdui ، در استان سیچوان ، به دست آوردند.

از زمان انتشار این خبر، بحث های داغی در شبکه های اجتماعی و بین افراد مختلف در گرفته و برخی این نظریه را مطرح کرده اند که این ماسک به موجودات فضایی تعلق دارد.
گفتنی است این ماسک، مشابه کشفیات قبلی مجسمه های برنزی انسان است که پیش از این در کاوش های باستان شناسی به دست آمده بود، با این حال ، ویژگی های غیرانسانی این یافته ها حدس و گمان هایی را درباره احتمال انتساب آن به موجودات فضایی و نژاد بیگانگان به وجود آورده است.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد ادعا می کنند ویژگی های صورت این ماسک ها هیچ شباهتی با مردم چین نداشته و شباهت ان با شخصیت های فیلم مشهور تخیلی آواتار، باعث ترویج بیشتر ایننظریه از سوی مردم شده است. کارشناسان اما اعلام کردند  احتمالا ممکن است این ماسک ها متاثر از تمدن های دیگری مانند خاورمیانه باشد.

وانگ وی مدیر انستیتوی باستان شناسی در آکادمی علوم اجتماعی به طور جدی نظریه انتساب این اشیا به موجودات فضایی را رد کرده و می گوید: این محوطه باستانی هیچ ارتباطی با موجودات فضایی ندارد.
این ماسک ها دارای چشم های باز اغراق آمیز هستند زیرا سازندگان آن می خواستند  از ظاهر خدایان تقلید کنند.این آثار را از نگاه مردم عادی تفسیر کرد.
به گزارش سیناپرس، لی یو مدیر موزه Sanxingdui ، نیز در این رابطه گفت: این سایت باستانی دارای یک فرهنگ منطقه ای متنوع  بود که در کنار سایر فرهنگهای چینی رونق داشت.
قدمت سایت باستانی  Sanxingdui  به سال های ۲۸۰۰ تا ۱۱۰ پیش از میلاد بازگشته و این محوطه  در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
در خاتمه مجددا تاکید می شود به گفته متخصصان، این آثار هیچ ارتباطی با موجودات فضایی نداشته و تنها شباهت آن با برخی فیلم های علمی – تخیلی باعث بروز این شبه در بین مردم عادی شده است.
مترجم: نیروانا حسینی