سرطان پستان، عارضه واکسن کرونا

به گزارش سیناپرس به نقل از wmur، تزریق هر واکسنی به خودی خود عوارض جانبی مختصری را به دنبال دارد. در این میان، برخی افراد دچار تب، بدن درد در ناحیه تزریق و علائم خفیف دیگر می شوند که معمولا جدی نیست و بعد از گذشت حدود 24 ساعت از بین می رود.

با آغاز واکسیناسیون کرونا در دنیا، چنین عوارض مشابهی هم برای این واکسن ذکر شده است اما به تازگی شواهدی به دست آمده که می تواند نگرانی هایی را به دنبال داشته باشد.
به گزارش سیناپرس، بزرگ شدن غدد لنفاوی جزء نگرانی هایی است که به دنبال تزریق واکنس ممکن است در افراد به وجود بیاید. غدد لنفاوی بخشی از سیستم ایمنی به شمار می رود و ممکن است به دنبال تزریق واکسن کووید- 19 در زنان، مردان و کودکان بزرگ شود. اما ترکیب واکسیناسیون و ماموگرافی های سالانه می تواند نگرانی های ایجاد شده را از بین ببرد.
محققان تاکنون در برخی از زنان و مردان دریافت کننده واکسن کرونا شاهد بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بازو در ناحیه ای بوده اند که تزریق واکسن انجام شده است. آنها در تصاویر رادیولوژی که از پستان این افراد تهیه کرده اند، نسبت به انجام غربالگری های سالیانه به این دسته از افراد هشدار داده اند.

ه گزارش سیناپرس، هدف هر نوع واکسنی از جمله واکسن کووید- 19 تحریک سیستم ایمنی و فعال شدن آن برای تولید آنتی بادی است تا بدن در مواجهه با ویروس آمادگی مقابله با آن را داشته باشد. انجمن ملی تصویربرداری پستان توصیه می کند که برای جلوگیری از ایجاد اضطراب و تست های غیر ضروری، بهتر است افراد پیش از تزریق دوز اول واکسن یا چهار هفته پس از دریافت دوز دوم ماموگرافی انجام دهند.

دانشمندان هشدار می دهند که اگر غدد لنفاوری که بعد از تزریق واکسن بزرگ شده اند، طی چهار هفته به حالت اول برنگردند و همچنان بزرگ باقی بمانند، افراد حتما باید برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

 

مترجم:فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا