کشف گنج، کشتی و اسکلت دزدان دریایی

به گزارش سیناپرس،تیمی از محققان و باستان شناسان موزه دزدان دریایی Whydah در منطقه کیپ کود واقع در ماساچوست ایالات متحده آمریکا موفق به شناسایی محوطه غرق شدن یک کشتی دزدان دریایی شده اند. این موزه در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که باستان شناسان و اعضای این تیم تحقیقاتی چندین محوطه رسوبی در سواحل ماساچوست پیدا کرده اند که حاوی شش اسکلت است.

مطالعات انجام شده همچنین نشان می دهد برخی از بقایای این اسکلت ها ممکن است متعلق به کاپیتان کشتی دزدان دریایی باشد که گزارش غرق شدن آن در سال ۱۷۱۷ میلادی ثبت شده بود.
طبق اطلاعات منتشر شده در این رابطه، باری کلیفورد متخصص باستان شناسی زیر آب  و تیم همکاران وی از لایه های فشرده موجود در این محوطه نمونه برداری و آن ها را مورد آزمایش قرار دادند.
به گزارش سیناپرس، البته شایان توجه است که کلیفورد در سال ۱۹۸۴ میلادی کشتی متعلق به دزد دریایی معروف اوایل قرن هجدهم یعنی ویدا گالی  Whydah Gally را کشف کرده بود و به طور متناوب از ان تاریخ تا امروز مطالعاتی در این محوطه انجام و به تازگی باستان شناسان در این مطالعات جدید در پی یافتن بقایای احتمالی اشیا غارت شده توسط این دزدان دریایی و همچنین نمونه برداری ژنتیکی به منظور شناسایی هویت این اسکلت ها و حتی یافتن نوادگان امروزی این افراد هستند.
افسانه کاپیتان ویدا و دزدان دریایی همراه وی را می توان یک داستان عاشقانه و البته غم انگیز دانست زیرا بر اساس روایت های تاریخی، این دزد دریایی مشهور در حال بازگشت از سفر با هدف دیدار با معشوقه خود بود که طوفان کشتی او را از بین برده و تنها دو بازمانده  از این حادثه جان سالم به در بردند.
در سال ۲۰۱۸، کیسی شرمن، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی موزه Whydah ، دی ان ای این دزد دریایی را از طریق یکی از فرزندانش در انگلیس بدست آورده و آن را  با استخوانی که در محل غرق شدن کشتی یافت شده بود،  مقایسه کرد. به گزارش سیناپرس، کیسی شرمن در این رابطه گفت: استخوان فوق که به عنوان یک نمونه استخوان انسانی شناخته می شود دارای ارتباطات نژادی با ساکنین منطقه مدیترانه شرقی است. حال و با توجه به کشف این شش اسکلت  جدید می توان امیدوار بود که سرانجام دزد دریایی مشهور قرن هجدهم شناسایی  شود.

گفتنی است یافته های باستان شناسان منجر به شناسایی و نمایش ده ها گنجینه و آثار باقی مانده از دزدان دریایی قرون ۱۷، ۱۸ و ۱۹ میلادی در موزه دزدان دریایی Whydah شده است.