جای جهاددانشگاهی برای فعالیت های فرهنگی در کیش خالی است

جلسه هم نشینی میان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ،دکتر غلامحسین مظفری، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، و دیگر معاونان این مجموعه روز شنبه هشتم آذر ماه سال جاری برگزار شد.

گفتنی است، مهم ترین رویکرد این جلسه هم نشینی بررسی قابلیت ها و ضرورت های ساخت شهرک فناوری و صنایع فرهنگی در منطقه آزاد کیش بود.

ایمانی خوشخو در ابتدا با اشاره به اهمیت پویایی فعالیت های اقتصادی از دریچه فرهنگی گفت: از زمان تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی،شرکت ها و کسب و کارهای زیادی به این مجموعه در راستای افزایش رونق اقتصادی پیوستند و خوشبختانه ما هم در این مسیر تا کنون موفق عمل کرده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معتقدم کشور اگر بخواهد در علم گامی روبه جلو بردارد بی شک یکی از ابزار های مهم آن جهاد دانشگاهی خواهد بود

ایمانی خوشخو در ادامه افزود: پس از انجام چند فعالیت مهم در راستای افزایش رونق اقتصادی عرصه های هنری، فرهنگی و صنایع نرم به این امر پی بردیم که باید منطقه جغرافیایی خود را گسترش دهیم. به اعتقاد من منطقه آزاد کیش یکی از آن مناطقی است که به شدت می تواند عرصه مناسبی برای بالا بردن رونق اقتصادی کشور از سوی فعالیت های فرهنگی باشد.

وی افزود: در واقع با ساخت شهرک صنایع فرهنگی در این منطقه می توانیم علاوه بر بُعد نمایشگاهی، محصولات فرهنگی بسیاری را تولید و در نهایت صادر کنیم.  اما موضوع مهم این است که ایده شهرک صنایع خلاق ممکن است با اسکان گزینی در فرهنگسرای بزرگ کیش تبدیل به یک ایده فراموش شده شود و یا به طور کلی گم شود.

به گفته ایمانی خوشخو، در شرایط فعلی جهاد دانشگاهی به ویژه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی آمادگی  رقم زدن هر نوع اتفاق بزرگ و خوشایند را در عرصه پیشرفت و رونق تولید ملی دارد.

ایمانی در ادامه گفت: این شهرک می تواند در زمینه اشتغال برای مردم بومی منطقه آزاد کیش موقعیت های بسیاری را فراهم کند و ما آمادگی تاسیس این پروژه را نهایت تا اردیبهشت ماه سال آینده داریم.

جهاد دانشگاهی بازوی اصلی علم

در ادامه این جلسه هم نشینی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سابقه فعالیتش در جهاد دانشگاهی گفت: بسیار برایم مسرت بخش است که سال ها در جهاد دانشگاهی کسب تجربه کردم و معتقدم کشور اگر بخواهد در علم گامی روبه جلو بردارد بی شک یکی از ابزار های مهم آن جهاد دانشگاهی خواهد بود.  

مظفری جای جهاد دانشگاهی را در منطقه آزاد کیش خالی دانست و گفت: با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه است که از هر ارگان یا حتی دانشگاهی یک شعبه در کیش وجود دارد؛ همچنین سازمان های متنوعی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند که انفاقا موفق هم بوده اند؛ بی شک امروز جای خالی جهاد دانشگاهی در این منطقه برای فعالیت های فرهنگی و رسیدن به رونق اقتصادی بر پایه صنایع خلاق خالی است.

به گفته مظفری؛ برداشت من این است که مجموعه فرهنگسرای کیش مکان بسیار مناسبی برای این شهرک خواهد بود چراکه از امکانات  و فضای استانداردی برخوردار است در غیر این صورت فضاهای دیگری هم وجود دارد که بتوان برای تاسیس این شهرک و آماده سازی آن اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خوشبختانه نه به لحاظ مالی و نه به لحاظ مکانی محدودیتی وجود ندارد و. شرایط فعلی برای تاسیس این شهرک فراهم است.

وی تاکید کرد: امیدواریم  این شهرک و در کل جهاد دانشگاهی حلقه اتصال مهمی به لحاظ علمی برای کشور در منطقه آزاد کیش باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از شرکت های مستقر درپارک نیز بازدید شد.

گزارش:مهتاب دمیرچی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا