رونمایی از بزرگترین کشف باستان شناسی سال

سرزمین مصر را می توان بهشت باستان شناسان محسوب کرد که علی رغم چندین سده کاوش های انجام شده، هنوز سرشار از شگفتی های جدید و آثار ارزشمندی است که می تواند جهانیان را حیرت زده کند.

  طی سال های گذشته مأموریت و کاوش های باستان شناسی مصر به تعدادی از اکتشافات مهم باستان شناسی در مناطق و محوطه های باستانی مختلفی ذمنجر شد  که آخرین مورد آن کشف ۵۹ تابوت نقاشی شده با مومیایی هایی بوده که در شرایط بسیار خوبی باقی مانده بودند. این تابوت ها به مقامات عالی رتبه و کاهنان سلسله بیست و ششم این کشور تعلق دارند. پیش از این اطلاعات اولیه این کشف در اوایل ماه اکتبر سال جاری در یک کنفرانس مطبوعاتی بین المللی اعلام شد.

در کاوش های اخیر، علاوه بر کشف راهروهای جدید و تابوت های دست نخورده، تعدادی مصنوعات طلاکاری شده از جمله تندیس های چوبی و ماسک های رنگی و طلاکاری شده به دست آمده است.

وزارت گردشگری و عتیقه جات مصر طی چند روز آینده در یک کنفرانس مطبوعاتی در نکروپلیس بزرگترین کشف باستان شناسی سال 2020 را اعلام خواهد کرد. کاوش های انجام شده توسط باستان شناسان که در نکروپلیس سقاره انجام شده، منجر به کشف راهروهای جدیدی شد که حاوی تعداد زیادی تابوت انسان نما و دست نخورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس اطلاعات این وزارت خانه، تعداد تابوت های کشف شده در این کاوش بسیار بیش از آنچه در اوایل ماه اکتبر اعلام شده بود، است. به گفته باستان شناسان، راهروهایی که به تازگی کشف شده اند، بیش از دو هزار و ۵۰۰ سال بسته مانده بوده و دقیقا به همان شکل اولیه هستند.

در این کاوش های اخیر، علاوه بر کشف راهروهای جدید و تابوت های دست نخورده، تعدادی مصنوعات طلاکاری شده از جمله تندیس های چوبی و ماسک های رنگی و طلاکاری شده به دست آمده است. بررسی این آثار می تواند اطلاعات بسیار ارزشمندی از فرهنگ، مذهب و تاریخ مصر باستان در اختیار باستان شناسان قرار دهد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا