کودکان ثروت ساز؛ پیشروان آینده

علی رنجبر، مدیرعامل شرکت «کودکان ثروت ساز پیشرو» در گفتگو با سیناپرس درباره ماهیت فعالیت این شرکت گفت: فعالیت ما در حوزه آموزش هوش مالی و تقویت ذهنی کارآفرینی کودکان پنج تا دوازده سال است. تا پیش از شیوع ویروس کرونا این پروژه به صورت حضوری در مدارس پیاده می شد اما بعد از شیوع این بیماری در بستر مجازی به صورت آنلاین و آفلاین در حال برگزاری است.

وی افزود: فعالیت دیگر ما  حسابداری و حساب رسی فروشگاه ها و شرکت ها است که این آموزش هم از طریق اپلیکیشنی به نام «اکات لند» بر مبنای آموزش از راه دور صورت می گیرد.

رنجبر با اشاره به روند آموزش های هوش مالی برای کودکان گفت: این  نوع آموزش ها که هوش مالی و کارآفرینی را در بر می گیرد، شامل پنج ترم با عناوین M.T.B.W و Mental accounting است. گفتنی است، در اغلب کشورهای توسعه یافته این نوع آموزش ها جزو اصلی ترین رویکردهای آموزشی در مدارس به حساب می آیند.

مدیر عامل شرکت «کودکان ثروت ساز پیشرو» گفت: بعد از شناخت عموم مردم از این نوع فعالیت ها بازخورد خوبی داشتیم اما بعد از شیوع این بیماری و تعطیلی مدارس چند پله به عقب رانده شدیم.

به گفته رنجبر، بهترین سن برای این نوع آموزش ها و در کل آموزش های مدیریتی و محاسباتی، 5 تا 12 سال است. به همین دلیل مخاطبان اصلی ما هم این طیف سنی را تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت «کودکان ثروت ساز پیشرو» گفت: کودکان و دانش آموزان در شرایط فعلی با این آموزش ها توانمندی های زیادی را فرا می گیرند؛ برای مثال می توانند پول تو جیبی خود را مدیریت کنند با توجه به شرایط اقتصادی، در آینده هم ذهنیت کار آفرینی در آن ها تقویت می شود.

وی با اشاره به همکاری این کسب و کار  با پارک ملی علوم و فناوری های صنایع نرم فرهنگی گفت: نزدیک به یک سال و سه ماه است که با پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی همکاری خود را آغاز کردیم و خوشبختانه پیشرفت خوبی بر اثر این همکاری داشتیم و توانستیم توانایی خود را در زمینه های مختلف کسب و کار خود قوت ببخشیم. با توجه به اهمیت آموزش مجازی در دوران کرونا ویدیو های آموزشی با همکاری این مجموعه ساخته شد که در اختیار کودکان و مدارس برای آموزش آفلاین قرار داده شده است. 

رنجبر خبر از برگزاری جایزه ملی ذهنیت برتر را داد و گفت: یکی دیگر از این همکاری ها در برگزاری جشنواره های گوناگون است؛ در آینده ای نزدیک مراسمی با عنوان «جایزه ملی ذهنیت کارآفرینی کودکان پنج تا دوازده سال» که با همکاری پارک ملی علوم و فناوری های صنایع نرم فرهنگی برگزار خواهد شد. افراد برای شرکت در این جشنواره افراد باید ضمن ثبت نام در اپلیکیشن، می توانند ایده های خود را با اصول و محورهای در نظر گرفته شده در بوم کسب و کار بفرستند.

گفتگو:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا