اقتصاد فرهنگ باید یکی از اولویت های کشور تلقی شود

به گزارش سینا پرس فارس،دکتر ابراهیم نبیونی در بازدید از اولین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان فارس،افزود:استان فارس و شهر شیراز مجموعه فرهنگی تلقی می شود که در این مجموعه هنرمندان در حوزه های مختلف فعالیت های بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه موضوع صنایع فرهنگی در این استان مغفول مانده است،گفت:باتوجه به تحریم هایی که در کشور طی سالیان گذشته اتفاق افتاده است یکی از مواردی که با قیمت تمام شده بسیار پایین و در شرایط خاص اتفاق می افتد صنایع فرهنگی و صنایع دستی است.

نبیونی خاطر نشان کرد:باتوجه به اینکه شهر شیراز و فارس در این زمینه زبانزد است این اقدامات و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند منجر به ساماندهی هنرمندان شود و در صورت ارتباط با سایر کشورها زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه در ذهن مدیران فرهنگ هزینه بر است،گفت: حوزه فرهنگ بایستی به سمت و‌سویی برود که بتوان از آن تولید و درآمد داشته باشیم،این در حالیست که در کشورهای دیگر همچون ترکیه این موضوع در حوزه گردشگری در حال اجرا می باشد و اگر ما در کشور بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم موضوع اقتصاد فرهنگ به عنوان یکی از اولویت های کشور تلقی می شود.

وی ابراز داشت:وزارت ارشاد در حال تعریف سازمان صنایع فرهنگی به عنوان یک مجموعه جدید و مجموعه هایی است که از سوی مقام معظم رهبری تعریف می شوند تا به سمت  اقتصاد و صنایع فرهنگی سوق داده شوند.

نبیونی همچنین با بیان اینکه براساس وظایفی که پارک ها دارند بایستی استارتاپ ها و افرادی که در جامعه حضور دارند تنها نیازمند یک حمایت کوچک هستند تا ایده ای که دارند تبدیل به حوزه تجاری شود،افزود:هر چقدر که این پارک ها هدفمندتر و تخصصی تر پیش بروند در این حوزه موفق تر خواهند بود،از سوی دیگر اگر به سمت و سویی برویم که پارک ها به بروکراسی اداری و موضوعات مختلف کشیده شوند این موفقیت رخ نخواهد داد.

او با اشاره به اینکه رویکرد مثبتی که طی دو سال گذشته در حوزه تخصصی شدن پارک ها ایجاد شده است،گفت:تخصصی شدن پارک ها می تواند به پیدا کردن موضوعات مختلف و به سوی اهدافی که مدنظر مقام معظم رهبری و کشور است منجر شود.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر با صندوق های حمایتی همچون بنیاد برکت تفاهم نامه هایی در جهت حمایت و ارائه تسهیلات به شرکت ها منعقد شده است و امید است با هماهنگی که با بنیاد برکت خواهیم داشت ارائه تسهیلات به شرکت ها در استان فارس هم انجام شود.

خاطر نشان می شود نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از روز ۲۳ آبان به همت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برپا شد و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان با رونمایی از پوستر جشنواره شعر باران به کار خود پایان داد.

گزارش: زینب برزگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا