اهرام مصر را موجودات فضایی نساخته‌اند

وزیر همکاری‌های بین‌المللی مصر پس از اینکه ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس ایکس در توئیتر پستی مبنی بر ساخته شدن اهرام مصر توسط موجودات فرازمینی توئیت کرد، دعوت نامه‌ای برای او ارسال كرده است. ایلان ماسک چندی پیش در  توئیتر نوشته بود موجودات فضایی اهرام را ساخته اند.

زهی هاواس (Zahi Hawass) باستان شناس مشهور مصری، در این زمینه در رسانه های اجتماعی بحث کرده و معتقد است  که سخنان ماسک توهم محض بوده است. او اعلام کرد که باستان شناسان مقبره سازندگان هرم را پیداکرده‌اند و این مسئله به همه می‌گوید آن‌ها سازندگان اهرام مصری هستند و برده نبودند. او گفت ساختمان هرمی مصر باستان «یک پروژه ملی » محسوب می شود.

این موضوع با واکنش های متفاوتی از سوی مقام های سیاسی و پژوهشگران و باستان شناسان رو به رو شد و در پی آن رانیا آل مشاط (Rania Al Mashat) وزیر همکاری بین‌المللی مصر نیز توئيت کرد که « من کارهای شما را با تحسین فراوان دنبال می‌کنم. من از شما و اسپیس ایکس دعوت می‌کنم تا در مورد نحوه ساخت اهرام و همچنین بررسی مقبره سازندگان اهرام تحقیق کنید. آقای ماسک ما منتظر شما هستیم.»

به باور کارشناسان کاملاً مشخص نیست که توئيت ماسک جدی بوده باشد. با این حال، اینکه موجودات فرازمینی به عنوان سازندگان اهرام باستانی مصر هستند، فرضیه چندین نمایش تلویزیونی و کتاب شده است. زهی هاواس (Zahi Hawass) باستان شناس مشهور مصری، یکی از مشهورترین پژوهشگرانی است که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و  در این زمینه در رسانه های اجتماعی بحث کرده و معتقد است  که سخنان ماسک توهم محض است. وی در این رابطه اعلام کرد که باستان شناسان مقبره سازندگان هرم را پیداکرده‌اند و این مسئله به همه اثبات می کند که سازندگان اهرام انسان بوده و مصری های باستان هستند. وی همچنین در توضیحات خود  گفت:  ساختمان هرمی مصر باستان «یک پروژه ملی و ماحصل تلاش کل ملت مصر » بود.

در نهایت ماسک در توئیتی جدید پذیرفت که استدلال‌های باستان شناسان منطقی بوده و اهرام مصر را موجودات فضایی نساخته‌اند.