آموزش مهارت محوری منجر به جهش تولید می شود

بدون شک، بهبود وضعیت اقتصادی و جهش تولید کشور نیازمند بهره‌ مندی از نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین بکارگیری استعدادها و ایده های جوانان خلاق است زیرا یک انسان توانمند می تواند زمینه ساز جهش تولید باشد.

از سوی دیگر برای جهش تولید و ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی باید دوره‌ های مهارت ‌آموزی روز به ‌روز بر حسب نیاز جامعه و پیشرفت‌ های تکنولوژی گسترش پیدا کند.

از اینرو در سالی که جهش تولید نام‌ گذاری شده است باید با تمام جدیت بر ارتقا کیفت آموزش‌ های مهارتی افزوده شود. همچنین  انتظار می رود، مسوولان و متولیان امر، زمینه های لازم را برای توسعه آموزش های مهارتی فراهم کنند و این امر را به عنوان یک ارزش مهم در بین آحاد جامعه ترویج دهند.

جهاددانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان از جمله نهادهایی است که امسال برای تحقق این امر، اقدامات اساسی و مهمی انجام داده است.

دکتر منصور تاجری، رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های آموزشی جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان در سال نامگذاری جهش تولید به سیناپرس گفت: زمانی جهش تولید در کشور رخ می دهد که اقدامات وسیعی در بخش های فرهنگ سازی و اجرایی صورت بگیرد. تحقق این مساله نیز نیازمند برنامه ریزی های همه جانبه در این حوزه است. اکنون اهمیت این مساله باعث شده تا همکاران آموزشی این واحد دوره های فرهنگی و آموزشی ویژه ای را برای کارکنان بخش دولتی و خصوصی طراحی و تدوین کنند.

وی افزود: ایجاد تحول در شیوه های آموزشی و تغییر ذائقه فراگیران به سمت مهارت محوری با کمک روش های جدید و اصولی از مهمترین برنامه های این واحد برای تحقق شعار جهش تولید است .

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت محوری منجر به جهش تولید می شود، اظهارداشت: جهش تولید تحکیم بخش استقلال کشور است و می تواند با رونقی که ایجاد می کند مشکل بیکاری جوانان را هم تا حدودی مرتفع کند و اشتغالزایی و پویایی در جامعه به همراه داشته باشد از اینرو جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان سعی کرده است پیرامون این مساله آموزش های اشتغال محور و مهارت محور، محصول محور، تقاضا محور و دانش محور طراحی و تعریف کند.

رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: یکی از کارهای که اکنون باید در حوزه آموزش برای تحقق شعار جهش تولید صورت گیرد این است که ضعف ارتباطی میان دانشجویان با فضای کسب و کار و تولید را مرتفع کند. متاسفانه هم اکنون نظام آموزشی کشور ضعف بزرگی میان ارتباط دانشجویان با فضای کسب و کار و تولید دارد.

تاجری خاطرنشان کرد: اکنون برای عبور از حافظه محوری و حرکت به سمت مهارت محوری لازم است که دانشجویان آوردها و دستاوردهای آموزشی و مهارتی را لمس کنند بنابراین واحد جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در این حوزه، فعالیت هایی را در دستور کار خود دارد تا دانشجویان را سمت انجام فعالیت های کارآفرینی سوق دهد و بتواند به مقوله جهش و تولید کمک کند.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا