کد خبر : 100652 چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 09:00:29
-بخور-و-نخورهای-دوران-کرونا

رژیم غذایی پیشنهادی متخصصین را جدی بگیرید :

بخور و نخورهای دوران کرونا

سیناپرس: کارشناسان اعتقاد دارند که داشتن سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از عفونت کووید 19 مهم‌ترین وسیله پیشگیرانه است. در این میان داشتن تغذیه و خواب مناسب می‌تواند به سلول‌های ایمنی بدن شما که سلول‌های T شهرت دارند کمک کند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری ویروسی همه‌گیر کووید 19 که در شهر ووهان چین آغازشده است، تاکنون 1 میلیون و 174 هزار و 855 نفر را مبتلا کرده و از این میان 64 هزار و 471 نفر کشته‌شده‌اند.

به باور متخصصان، افزایش قدرت سیستم ایمنی می‌تواند نقشی کلیدی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونای جدید ایفا کرده و در صورت داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر، حتی اگر به این بیماری مبتلا شوید نیز بدن شما به‌خوبی مقاومت کرده و خطر کمتری شمارا تهدید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد، داشتن خواب و تغذیه مناسب است؛ بنابراین به افراد توصیه‌شده است که از غذاهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی مصرف کرده تا خود را در مقابل این ویروس محافظت کنند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند بر سلامت شما در دوران شیوع کرونا تأثیر بگذارد، داشتن خواب و تغذیه مناسب است؛ بنابراین به افراد توصیه‌شده است که از غذاهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی مصرف کرده تا خود را در مقابل این ویروس محافظت کنند. جدا از این، داشتن خواب کافی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز مهم است.

جدا از این، داشتن خواب کافی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز مهم است. محققان می‌گویند خواب سالم به سلول‌های ایمنی معروف به سلول‌های T کمک می‌کند تا با عفونت مبارزه کرده و بدن در شرایط سالم‌تری بماند؛ بنابراین، توصیه می‌شود از این مواد غذایی به میزان کافی استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود:

بادام: این دانه آجیل حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که به تنظیم چرخه خواب‌وبیداری کمک می‌کند. بادام همچنین حاوی مقدار مناسبی از منیزیم و کلسیم است. این مواد معدنی علاوه بر کمک به حفظ سلامتی شما، موجب تقویت آرامش عضلات و خواب بهتر می‌شوند.

شیر گرم: نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می‌تواند به شما در داشتن خواب راحت کمک کند. دلیل این امر این است که شیر حاوی ترکیبات تقویت‌کننده‌ای مانند تریپتوفان (tryptophan)، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین (melatonin) است.

کیوی: کیوی میوه‌ای بسیار مفید برای بدن است. این میوه منبع غنی از ویتامین سی است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند در برابر انواع عوامل بیماری‌زا از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا بهتر مقاومت کند. از سوی دیگر نتایج پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهد افرادی که 1 ساعت قبل از خواب کیوی می‌خورند، دارای خوابی بهتر و باکیفیت‌تر هستند.

چای بابونه: این گیاه‌درمانی سنتی یک آرام‌بخش مطمئن است که به شما برای رهایی از استرس و اضطراب رایج در دوران کرونا کمک می‌کند. چای بابونه همچنین دارای ماده‌ای به نام Apigenin است که یک ترکیب فلاونوئید محسوب می‌شود. توصیه می‌شود این روزها قبل از خواب یک فنجان چای گرم میل کنید تا خواب خوبی داشته باشید.

در خاتمه تأکید می‌شود هیچ‌یک از این مواد غذایی یادشده به‌منزله دارو نبوده و صرفاً به شما در داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر و خواب آرام، کمک می‌کند. ویروس کرونا یک عامل بیماری‌زای خطرناک محسوب شده و توصیه می‌شود برای درمان آن مطلقاً به سراغ خوددرمانی نرفته و از مشاوره و راهنمایی پزشک، بهره بگیرید.

مترجم: فاطمه کردی

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]