20 درصد تولید محتوای کتب درسی به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش سیناپرس، عظیم محبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که مشارکت بخش غیردولتی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و از راهکارهای مورد تاکید سند تحول است، اظهار داشت: البته در این رابطه نیازمند تدوین طرحی هستیم تا فرآیند و نحوه ورود بخش های غیردولتی در تولید بسته های آموزشی را مشخص کرده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.
وی افزود: پیش از این بخش های غیردولتی در زمینه تولید کتاب های آموزشی و غیر درسی مشارکت داشته اند اما درباره کتاب های درسی تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: راهکارهای سند تحول در چند سال گذشته چندان قابلیت اجرایی نداشته است اما اکنون با جدیت انطباق مواد آموزشی با اهداف حوزه یادگیری دنبال می شود.
مشاور سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: لازم است نظام نامه ای برای نحوه مشارکت بخش غیر دولتی و اینکه تولید محتوای چه تعداد از کتاب های درسی به این بخش سپرده شود، تدوین کنیم.
محبی اضافه کرد: این طرح پس از تدوین می تواند به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآید و اجرای کامل آن نیز پس از پایان برنامه ششم توسعه آغاز شود زیرا در چند سال گذشته کتاب درسی نونگاشت نخواهیم داشت.
وی تدوین نظام نامه سیاست چند تالیفی و چند رسانه ای، تصویب راهنمای حوزه های تربیت و یادگیری، تولید برنامه زیر نظام برنامه درسی در تکمیل سند برنامه درس ملی و ارسال آن به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب را از دیگر برنامه های پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برگزاری همایش تبیین یادگیری و تربیت در مدرسه بر اساس اسناد تحولی و تولید راهنمای اشاعه و پایش برنامه درسی ملی به منظور آشنایی کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با برنامه درسی از دیگر برنامه های پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید است.