سنجش عملکرد دستگاه‌های پزشکی با قلب مجازی

دانشمندان در دانشگاه استونی بروک (Stony Brook University) یک پروژه بسیار ویژه را آغاز کرده اند که بر اساس آن قرار است یک قلب مجازی ساخته شود که می تواند رفتارهای یک قلب واقعی را به صورت کامل شبیه سازی کند و به همین دلیل نیز می توان از آن برای آزمایش دستگاه های پزشکی بسیار حساس پیش از عرضه آنها به بازار مصرف استفاده کرد و از آسیب هایی که آزمایش بر روی انسان ها به جای می گذارد نیز با کمک این پروژه خاص جلوگیری به عمل آورد.

دانشمندان این دانشگاه قصد دارند تا به کمک این قلب مجازی بتوانند ساختار و جریانی که دستگاه ها در قلب موجودات زنده به راه می اندازند را مورد بررسی قرار بدهند و به این ترتیب بتوانند از بسیاری از خطرات ممکن، در مرحله طراحی و تست های اولیه جلوگیری کرده و میزان آسیب های انسانی به واسطه استفاده از دستگاه های پزشکی را به حداقل برسانند.

مسئولان این پروژه قصد دارند تا با کمک آن جلوی ورود سخت افزارهایی که دراای مشکلاتی در ساختار اجرایی خود هستند را به بازار مصرف بگیرند. این قلب مجازی با ساختاری محاسباتی که از فرمول های پیچیده ریاضی پیروی می کند می تواند شرایط قلب انسان را در محیط کامپیوتری شبیه سازی کند و به همین دلیل نیز شرایط استفاده از آن برای تمامی پزشکان در تمامی محیط ها موجود خواهد بود.

همچنین می توان از این قلب مصنوعی برای بهبود بخشیدن کیفیت دستگاه های فعلی نیز استفاده کرد، البته هنوز زمان زیادی تا عرضه رسمی این محصول باقی مانده است ولی بودجه هنگفتی که برای آن درنظر گرفته شده است می تواند نوید از ساخت سریع ان و در اختیار داشتن این ابزار مفید در طول چند سال آینده را می دهد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا