کارمندان مسن به دنبال تغییر جهان از طریق کار

بسیاری از کسانی که درزمینهٔ نیروهای انسانی مشغول به کار هستند، باور دارند که با بالاتر رفتن سن انسان‌ها، میزان درخواست آن‌ها برای بهبود جهان به‌واسطه شغلشان کاهش پیدا می‌کند و افراد مسن‌تر، شغل‌هایی که کمتر هیجان‌انگیز هستند و کمتر به درد بهبود اوضاع جهان می‌خورند را راحت‌تر از جوان‌ها قبول می‌کنند.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که این باور کاملاً نادرست است. مرکز تحقیقاتی کالچر امپ (Culture Amp) که یک مرکز پژوهشی ویژه درزمینهٔ نظرسنجی از کارمندان است، به‌تازگی اطلاعات گران‌بهایی را در این زمینه منتشر کرده است. این مرکز که شرکت‌های بزرگی مانند Airbnb و Lyft و غیره طرف قرار داده آن هستند، روش‌هایی برای کسب بازخورد از کارمندان ارائه می‌کند تا بتوانند نظرات خود درباره محیط کار و رییسشان را ارائه کنند.

در  آخرین تحقیقات این مرکز مشخص‌شده است که کارمندان و کارگرانی که بین  ۵۵ تا ۶۴ سال سن دارند، بیش از جوان‌ترها مایل به داشتن شغلی هستند که بتوانند به‌واسطه آن دنیای پیرامون خود را به ای بهتری بدل کنند. به‌این‌ترتیب این باور نادرست که افراد مسن از آرمان‌گرایی دست برداشته‌اند، کاملاً از بین رفته است.

حتی دیدیه الزینگا (Didier Elzinga) به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت کالچر امپ نیز از این نتایج غافلگیر شده است. او دراین‌باره می‌گوید: «این امر واقعاً من را شگفت‌زده کرد. نه‌تنها افراد جوان بلکه افراد پا به سن گذاشته هم می‌خواهند در جهان تغییر ایجاد کنند.»

نظرسنجی یادشده در میان  تعداد 500 هزار کارمند از ۷۵۰ شرکت مختلف انجام شده است. در این نظرسنجی افراد به سوال‌هایی درزمینهٔ میزان تعهد به کار، محرک‌های این تعهدها و موارد دیگر پاسخ داده بودند. درنتیجه نیز هیچ گروه سنی‌ای به‌اندازه گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال نتوانسته بودند جایگاهی درزمینهٔ تلاش برای بهبود و اوضاع جهان به دست بیاورند.

منبع: businessinsider    

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا