چهارمین ماراتن بازیسازی در دانشگاه اصفهان برگزار میشود
![](https://sinapress.ir/wp-content/uploads/2022/09/15179069301956827451.png)
جواد راستی، دبیر کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با اعلام این خبر گفت: 140 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از میان آنها 87 مقاله پذیرفته شدهاند.
وی با بیان اینکه از میان این مقالهها 33 مقاله به صورت سخنرانی و 54 مقاله به صورت پوستر ارائه میشود، اظهار کرد: داوری این مقالهها توسط 150 نفر از استادان دانشگاههای داخلی و خارجی انجام شده است.
دبیر این کنفرانس بینالمللی درباره فعالیتهای دانشگاه اصفهان در حوزه گیم، گفت: دانشگاه اصفهان از سال 1392 شروع به فعالیت در حوزه گیم کرده است. با همکاری جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر، کارگروه بازیهای رایانهای اصفهان شکل گرفت. در سال 1394 نیز نخستین کنفرانس بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها و ماراتن بازیسازی برگزار شد.
وی با اشاره به سابقه 10 ساله کشور در صنعت گیم از مورد استقبال قرار گرفتن این همایش خبر داد و گفت: این امر باعث حمایتهای مناسب مالی و معنوی از کنفرانس با مدیریت دانشگاه اصفهان در این حوزه میشود. سال 1395 مرکز تخصصی بازیهای رایانهای با حمایت معاونت علمیو فناوری ریاست جمهوری و با سرمایهگذاری دانشگاه اصفهان راهاندازی شد.
دبیر این کنفرانس بینالمللی با بیان اینکه در حال حاضر مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان قطب نمونه کشوری در حوزه گیم است، افزود: این مرکز مکانی برای آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازیهای رایانهای است. طی دو سال فعالیت این مرکز تاکنون 20 دوره کارگاه بازیسازی برگزار شده است که حدود 400 نفر مخاطب در این دورهها شرکت کردند.
راستی با اشاره به فعالیتهای درمانی مرکز تخصصی بازیهای رایانهای تصریح کرد: این مرکز تعداد زیادی از طرحهای پژوهشی در حوزههای درمان و آموزش در مرکز بازیهای رایانهای را در دوسال گذشته برگزار کرده است. این بازیهای سودمند که برای درمان اختلالات روحی و جسمی مفید است، با همکاری مراکز توان بخشی، روانشناسی و مهندسی پزشکی انجام میشوند.
وی افزود: در مرکز بازیهای یارانهای، فضایی برای تیمهای بازیساز و ارائه خدمات تخصصی، آموزشی و تجهیزاتی فراهم کردیم تا در یک بازه کوتاه مدت این تیمها شکل بگیرند.
دبیر کنفرانس بینالمللی بازی های رایانهای؛ فرصتها و چالشها افزود: هر سال با مقالههایی در حوزه بازیهای رایانهای حرکتی مواجه بودیم، بنابراین نیاز به داوران رشته تربیت بدنی در این حوزه داریم.
راهاندازی رشته بازیسازی و انجمن علمی گیم در دانشگاه اصفهان
راستی با اشاره به حمایت نهادهای معتبر فرهنگی و مدیریتی کشور از این همایش، افزود: نهادهای معاونت علمی ریاستجمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی نخبگان و نهادهای استانی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و نهادهای دیگر از این همایش حمایت کردند.
راستی با اشاره به گردآوری بزرگترین شبکه پژوهشی کشور، افزود: برای چاپ مقالات برتر با مجلات معتبر رایزنی کردهایم. علاوه بر پژوهش در حوزه گیم، هدف دیگر از برگزاری این همایش اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه گیم است و نگاه ویژهای به حوزه اشتغالزایی در این همایش وجود دارد.
رییس مرکز بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هر سال با کنفرانس بازیهای یارانهای، یک ماراتن بازیسازی برگزار میشود، افزود: تیمهای تشکیل شده باید ظرف مدت 48 ساعت روی صورت مسالهای کار کنند و بازی برای آن بسازند که در مرداد ماه سومین ماراتن برگزار شد و در این دوره همزمان با سومین کنفرانس، چهارمین ماراتن نیز برگزار میشود.
راستی ادامه داد: دو اتفاق مهم در این موضوع، راهاندازی کارشناسی رشته بازیسازی و دیگری راهاندازی انجمن علمی گیم در دانشگاه اصفهان است که با تشکیل هسته اولیه موسسه، انتخابات باید صورت گیرد، بنابراین دانشگاه اصفهان محل دائمی آن خواهد بود.
No tags for this post.