تجاری سازی و تبدیل علم و دانش به عمل، رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، دکترحسین داودی افزود: جهاددانشگاهی براساس تدابیر و سیاست های رهبر معظم انقلاب ، روز به روز بالنده تر می شود و در این راستا توانسته ابعاد مختلف علمی و فرهنگی کشور را در محیط های نیمه دانشگاهی و آموزشی کشور به خوبی دنبال کند.
وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی ، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ارتباط مناسب با دیگر نهادها و مطالعه و شناخت صحیح در موضوع های مختلف می تواند خدمات عظیمی در عرصه‎های مختلف به جامعه ارایه دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه ، تجاری سازی و تبدیل علم و دانش به عمل را رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این نهاد پربرکت، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه های مختلف شده است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در سطح ملی و در استان هرمزگان در تلاش بوده تا این فرهنگ را حفظ و تقویت کند و آن را ارتقاء بخشد و در مسیر انجام ماموریت‌های خود از جمله آموزش‌های تخصصی مورد استفاده قرار دهد.
داودی درباره فرهنگ‌سازی و تقویت نهادهای فناور داخلی همانند جهاد دانشگاهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات اظهار کرد: بحث فرهنگ جهادی و نقش جهاد این است که نه تنها این سرمایه را در درون خود حفظ کند و توسعه بخشد، بلکه سرمایه‌ای را در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد کند.
وی افزود: در این بخش نیز ما با نوعی فرهنگ‌سازی مواجه هستیم که این فرهنگ‌سازی بیشتر متوجه متولیان امر است؛ یعنی اگر جهاد دانشگاهی بتواند ذهن مدیران دولتی اعم از مدیران بخشی و فرابخشی را به سمت مقوله فناوری و تقویت فناوری و تقویت نهادهایی همچون پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی که در عرصه فناوری فعال هستند هدایت کند، نقش موثری را ایفاء خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا