جهاددانشگاهی مصداق یک حرکت جهادی عظیم اس

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد:  امام رضا (ع) از چنان شخصیت ممتازی برخوردار است که اگر ساعت‌ها و ماه‌ها و سال‌ها درباره آن شخصیت بزرگوار سخن بگوییم، کم است.
وی با ذکر حدیثی از امام هشتم شیعیان مبنی بر اینکه " دوست هر کس عقل اوست و دشمن هر کس جهل اوست" افزود: این حدیث حاوی اصل مهمی در زندگی انسان است که همه ما بخصوص جوانان باید به آن توجه داشته باشیم که به‌واسطه عقل کاری کنیم که در نزد خدا آبرومند باشیم.
امام‌جمعه بندرعباس با بیان  اینکه تشکیل جهاد دانشگاهی در سال 1359 یک حرکت عظیم جهادی و فوق‌العاده بوده است، اضافه کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند اگر دانشگاه‌های ما با حرکت معمولی بخواهد حرکت کند، با این عقب‌افتادگی‌هایی که داریم به جایی نخواهیم رسید اما جهاد دانشگاهی مصداق یک حرکت عظیم بود که جهاد علمی به وجود آورد و توانست بسیاری از نیازهای علمی کشور را در درون برآورده سازد.
آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین در این خصوص خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار لازم تقویت دانشگاه‌های موجود است که دولت دوازدهم باید آن را جدی‌ بگیرد.
وی با اشاره به روز خبرنگار و تبریک آن به همه اهالی رسانه، تصریح کرد: در هر مکان حساسی که حاضر می‌شویم یکی از چهره‌هایی که وجود دارد چهره خبرنگار است و خبرنگاران در خبرهایشان دقت کنند و با فرهنگ اسلام بیشتر آشنا شوند تا بتوانند با تعهد کامل وظیفه خود را انجام دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در خصوص روز جهانی شیر مادر با بیان اینکه سرنوشت فرزندان در دست مادران است و هیچ مادری نباید شیر خود را از فرزند خویش دریغ کند، ابراز کرد: هیچ‌چیزی جای شیر مادر را نمی‌گیرد و اگر در این زمینه غفلت کند، زمینه بیماری‌های فراوانی در فرزند خود به وجود آورده است چراکه شیر مادر هم غذا و هم دارو است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی ضمن تبریک هفته محیط‌بان با اشاره به اینکه جامعه به محیط سالم نیاز دارد و هیچ‌کس حق ندارد از روی هوس، جهل یا طمع محیط طبیعی را به هم بزند، عنوان کرد: آنچه خدا قرار داده نیاز طبیعت است و ما حق نداریم طبیعت را تغییر دهیم. رعایت مقررات در نظام جمهوری اسلامی واجب و تخلف از آن حرام است و از همه مردم خواهش می‌کنم در حفظ محیط‌زیست کوشا باشند و به محیط‌بانان در صیانت از محیط‌زیست کمک کنند.
وی با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه هفته آینده به‌طور مبسوط درباره اهمیت و جایگاه شوراها و شهرداری سخن خواهد گفت، خطاب به شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: منافع فردی را در انتخاب شهردار لحاظ نکنید و نگویید شهردار باید در مشت من باشد و کسی را انتخاب کنید که بهترین باشد، نمی‌دانم این دست‌هایی که می‌خواهند جایگاه شورا و شهردار را در مشت خود داشته باشند کی از سر ملت قطع می‌شوند.
امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: هر کشوری در برگزاری مراسم تحلیف برنامه خودش را دارد اما در ایران برگزاری مراسم تنفیذ اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر رهبری حکمی را تنفیذ نکند، اعتباری وجود نخواهد داشت.
نعیم‌آبادی با بیان اینکه تنفیذ کاری اعتقادی و تحلیف کاری تشریفاتی است، اضافه کرد: مشروعیت نظام، حکم تنفیذ است و هر یک از مقامات دولت هر کاری که کنند، ریشه آن در تنفیذ است؛ یعنی ولی امر که جانشین امام زمان (عج) است باید اجازه دهد.
وی در پایان با اشاره به اینکه تنفیذ جان‌مایه انقلاب است، خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: تذکرات رهبری را دستمایه کار خود قرار دهید و از ایجاد دودستگی در جامعه و طرح کردن بحث اقلیت و اکثریت پرهیز کنید چراکه کشور از این نگاه آسیب می‌بیند، هرکس که نظام را قبول دارد زیر چتر حمایتی قانون قرار دارد و باید از ظرفیت و توان خود در مسیر ساختن کشور استفاده کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا