تلاش برای انتقال دانش فنی به کشورهای هم جوار در عرصه مهندسی ساختار سلامت

به گزارش سیناپرس، دکتر سید مهدی طبایی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به هویت ماهیتی جهاددانشگاهی و حضور واحدهای مختلف در دانشگاه هایی بعضا با ماموریت های مشخص، عملا هر یک از واحدها توانمندی خاصی را نشان داده و این شیوه کاری در نهایت منجر به ایجاد عرصه های گوناگون در حوزه های ماموریتی و درآمدزایی گردیده است.
وی افزود: با توجه به پیشرو بودن جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در عرصه سلامت عملا آموزش های تخصصی حوزه سلامت، زمینه های پژوهشی حوزه های پیشگیری و سلامت و همچنین عرصه های نوین ارایه خدمات درمانی از موفقیت های عینی و درآمدزایی این واحد می باشد.
دکتر طبایی تصریح کرد: از مزیت های جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران ارتباط تنگاتنگ با بدنه ی علمی تخصصی و پژوهشی دانشگاه تهران، ایجاد خودباوری و شکوفایی در دانشجویانی که امکان استفاده از امکانات پژوهشی دانشگاه را ندارند و تبیین فرصت ها و استعدادیابی در بین دانشجویان نخبه دانشگاه تهران با توجه به اینکه بسیاری از این دانشجویان جهت ادامه تحصیل این مجموعه دانشگاهی را انتخاب می کنند از دیگر فرصت های جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران است.
وی اظهار کرد: تبلور فرهنگ خودباوری و تربیت مدیران توانمند معتقد به نظام در عرصه ی سلامت و بهداشت و درمان از دیگر مزیت های این حوزه می باشد.
رییس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در رابطه با ارتباط با بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی گفت: پیگیری تشکیل مجموعه های زیرساختی شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری ها و NGO ها در راستای سیاستگذاری های سطوح مختلف نظام سلامت مانند انجام غربالگری های گوناگون از اقداماتی ست که در این زمینه صورت پذیرفته است.
وی افزود: در آینده نه چندان دور نیز شاهد ایجاد حوزه های عملیاتی در عرصه سلامت شهری، ایجاد الگوی کلان شهر سالم و انتقال دانش فنی به کشورهای هم جوار در عرصه ی مهندسی ساختار سلامت و سیاست گذاری های زیست محیطی مرتبط خواهیم بود.
رییس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: در زمینه توانمندسازی قشر جوان برنامه های گوناگونی مانند پرورش استعدادهای دانشجویان پزشکی در پژوهش های حرفه ای سلامت محور و تشکیل کارگروه های راهبردی کنگره های بین المللی پژوهشی انجام شده است. 
دکتر طبایی در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به تعاملاتی که بین جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و سازمان های مرتبط مانند وزارت بهداشت درمان، شهرداری ها، دانشگاه ها و … وجود دارد اجرای پروژه های کلان ملی دور از دسترس نمی باشد، البته لازم به ذکر است با توجه به سیاست گذاری تبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای موجود در زمینه ساختارهای دانش بنیان، دانش فنی مولد، مراکز درمانی و پژوهشی تحت لیسانس واحد علوم پزشکی تهران در چشم انداز آتی این واحد وجود دارد.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا