توانمندی جهاددانشگاهی برای جبران بخشی از توسعه نیافتگی سیستان و بلوچستان

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، ‌حجت السلام والمسلمین سیدمحمدموسوی اظهار کرد: راهبرد اصلی تاسیس جهاددانشگاهی در سال 59جهشی جهادی در حرکت‌های علمی و دانشگاهی کشور بود.
وی افزود: جهاددانشگاهی با تاسیس مراکز دانش بنیان و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود حرکت بسیار بزرگی را در اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام داده و به فضای بسیاری از دانشگاه‌های کشور نشاط و پویایی بخشیده است.
به گفته وی، حرکت جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر کندتر شده است و لازم است با تصمیم‌های جهادی به حرکت پرنشاط و پیوسته خود ادامه دهد.
حجت السلام والمسلمین موسوی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل‌های بالایی که در جهاددانشگاهی وجود دارد، این نهاد انقلابی می‌تواند با حرکت جهادی خود بسیاری از مشکلات توسعه نیافتگی سیستان و بلوچستان را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: سیستان وبلوچستان معادن بسیار غنی وگران بهایی دارد که جهاددانشگاهی استان باید در زمینه اکتشافات و بهره‌وری حداکثری از معادن استان تحقیقات کاربردی انجام دهد و به سرمایه گذاران ارائه کند.
امام جمعه چابهار در پایان گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب استان که با مشارکت جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، طرحی خوب برای استفاده بهینه از آب و بهره برداری حداکثری از منابع محدود استان بوده که لازم است تداوم داشته باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا