چرا عاشق موبایل هستیم، اما از تماس تلفنی نفرت داریم؟

تماس تلفنی با ریسکی همراه است که ارسال متن از طریق پیامک، ایمیل (یا شبکه های اجتماعی) این ریسک را ندارد؛ شاید یکی از دلایل عدم برقراری تماس تلفنی، حضور افراد در یک محل نامناسب باشد.

کمی صادق تر باشید، شما تمایل چندانی به برقراری تماس تلفنی با افراد ندارید!

مطالعه صورت گرفته توسط سیسکو (Cisco) در سال 2016 نشان می دهد که تا سال 2016 میلادی حدود 5.4 میلیارد نفر از مردم جهان (سه چهارم مردم کره زمین) صاحب گوشی تلفن همراه خواهند بود.

هرچه این وسیله جای بیشتری در زندگی انسان باز می کند، میزان مکالمات افراد با یکدیگر کاهش پیدا می کند. برخی براین باورند که با ارسال پیام های متنی می توان با افراد بیشتری در ارتباطات بود؛ درحالیکه برقراری تماس تلفنی با همه این افراد زمان بر و البته هزینه بر است!

آمار اخیر Statistic Brain نشان می دهد، ماهانه 560 میلیارد پیام متنی در سراسر جهان ارسال می شود!

هراس از تماس تلفنی

"برقراری تماس تلفنی" مهارتی نیست که آن را (مانند مهارت های دیگر) فراگرفته باشید؛ از این رو بسیاری از افراد در زمان برقراری تماس تلفنی عصبی می شوند. برای افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، تماس های تلفنی می تواند باعث خجالت یا ترس شدید از مورد انتقاد و قضاوت قرار گرفتن (از سوی دیگران) شود.

هراس از تماس تلفنی (Telephonophobia) اصطلاحی است که ترس عمیق و ناتوانی افراد در صحبت کردن با تلفن را توصیف می کند. گاهی این ترس می تواند ریشه در یک تجربه منفی، مثلا شنیدن یک خبر بد از طریق تلفن داشته باشد.

مطالعه سال 2013 در انگلیس نشان داد، از هر 10 نفر، 4 نفر در زمان برقراری تماس تلفنی – حتی با والدین خود –  دچار اضطراب می شوند.

نیاز به سرعت

اما خجالت یا هراس از برقراری تماس تلفنی، تنها دلیل افزایش آمار پیام های متنی نیست. در عصر توسعه فناوری های نوین، تایپ سریع پیام مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن، برای نوجوانان و جوانان بسیار جذاب تر از چند دقیقه مکالمه تلفنی خسته کننده و زمان بر است.  

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا